Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag skulle vilja få upp en pop-up som frågar om man verkligen vill logga ut, när man klickar på Logga ut-länken. Anledningen är att det är lätt att missa "olästa inlägg"-länken om man sitter med sin iPad, och då är man helt plötsligt utloggad. Kanske inte

Sorry Mikael, men jag skulle inte vilja ha någon kontrollfråga. Jag vill kunna logga ut utan extra steg på vägen. Eftersom utloggningen inte är en destruktiv handling finns det ingen anledning att ha en kontrollfråga. Jag förstår att det kan vara obekvämt

Att flytta på den är inte en dum idé.

Varför vill någon logga ut i normala fall?

På en publik dator förstår jag men annars? Lämnar man datorn så låser man väl hela datorn...

exakt Christer - därför kan man mycket väl flytta den "knappen"

Christer, dags att gå en kurs i läsförståelse?

Ja Bruse - det kanske du bör göra...

Edward: "Sorry Mikael, men jag skulle inte vilja ha någon kontrollfråga. Jag vill kunna logga ut utan extra steg på vägen. "

...

Christer: "Varför vill någon logga ut i normala fall?"

Lägger en röst på att flytta länken. Kanske bara byta plats med "Mina inställningar" skulle räcka? Då är det ju bara att använda bakåtknappen om man trycker fel.

"Anledningen är att det är lätt att missa "olästa inlägg"-länken om man sitter med sin iPad, och då är man helt plötsligt utloggad. "

Problemet är att loggaut-länken är för nära olästa inlägg, så han ofrivilligt råkar logga ut. Därför vill han ha en kont

Bruse; Edward vill ju _inte_ ha en kontrollfråga för han vill enklare kunna logga ut - det är vad Christer svarade på... varför så tyken?

12