Quote from Guest on 9 May 2010, 06:52Har bytt upp mig ett par steg i racerhirarkin och har nu en cykel "över". Funderar på att göra om min instegsracer till vintercykel. Räcker det med grövre däck eller har ni något annat smart tips?
Är det överhuvud taget någon idé att börja köra med den p
Har bytt upp mig ett par steg i racerhirarkin och har nu en cykel "över". Funderar på att göra om min instegsracer till vintercykel. Räcker det med grövre däck eller har ni något annat smart tips?
Är det överhuvud taget någon idé att börja köra med den p
Quote from Rasmus Olsson on 9 May 2010, 07:02Får det plats grövre däck i din räcerram? På min gör det inte det.
Får det plats grövre däck i din räcerram? På min gör det inte det.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 08:26Förutom grövre däck eller dubbdäck, behöver du stänkskärmar.
På främre skärmen behövs också en stänklapp, för att ytterligare skydda mot sprutet.
Sedan vet inte jag hur bra eller dåligt vanliga fälgbromsar fungerar när det blir snö och slask på dem.
Fö
Förutom grövre däck eller dubbdäck, behöver du stänkskärmar.
På främre skärmen behövs också en stänklapp, för att ytterligare skydda mot sprutet.
Sedan vet inte jag hur bra eller dåligt vanliga fälgbromsar fungerar när det blir snö och slask på dem.
Fö
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 09:11Bruse är inne på det ...
Det är ingen idé. Du behöver grövre däck än vad en racer kan ta. Och även om du lyckas få på lite grövre däck, så har du ingen plats kvar för stänkskärmar.
På vintern blir det inga hastigheter. Det blir motion. Du kommer längre
Bruse är inne på det ...
Det är ingen idé. Du behöver grövre däck än vad en racer kan ta. Och även om du lyckas få på lite grövre däck, så har du ingen plats kvar för stänkskärmar.
På vintern blir det inga hastigheter. Det blir motion. Du kommer längre
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 09:56Sälj din instegsracer och köp en begagnad cyklocross där du får in skärmar o dubbdäck och på köpet får en lämpligare ramgeometri som passar cykling i halka.
Sälj din instegsracer och köp en begagnad cyklocross där du får in skärmar o dubbdäck och på köpet får en lämpligare ramgeometri som passar cykling i halka.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 15:18OK, bra synpunkter. Låter som om det finns en bättre begagnad till salu snart!
PM
OK, bra synpunkter. Låter som om det finns en bättre begagnad till salu snart!
PM
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 12:24Vilken storlek? 😉
Vilken storlek? 😉
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 13:12XL(60-62) Merida Road Lite 901 med Sora, årgång 2007 köpt 2008. Intresserad?
XL(60-62) Merida Road Lite 901 med Sora, årgång 2007 köpt 2008. Intresserad?
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 13:36Inte min storlek. Synd.
Inte min storlek. Synd.