Quote from Guest on 2 January 2009, 13:11Funkar vilken kopparpasta som helt som antikärvmedel vid motage av pedaler i aluminiumvevar? Man kan alltså köpa det på biltema istället för dyrt i cykelaffär? Fungerar det för all typ av motering i aluminium eller bör man vara uppmärksam på vilka metalle
Funkar vilken kopparpasta som helt som antikärvmedel vid motage av pedaler i aluminiumvevar? Man kan alltså köpa det på biltema istället för dyrt i cykelaffär? Fungerar det för all typ av motering i aluminium eller bör man vara uppmärksam på vilka metalle
Quote from Rasmus Olsson on 2 January 2009, 13:21Jag tycker vanligt fett duger.
Jag tycker vanligt fett duger.
Quote from Funbeat user on 2 January 2009, 13:26Jag skulle nog hellre köpa aluminiumpasta isf. Finns också på biltema. Utan att vara helt säker så tror jag att kopparpastan kan ge galvanisk korrosion ihop med veven av aluminium.
Jag skulle nog hellre köpa aluminiumpasta isf. Finns också på biltema. Utan att vara helt säker så tror jag att kopparpastan kan ge galvanisk korrosion ihop med veven av aluminium.
Quote from Fredrik Olsson on 2 January 2009, 13:47Jag håller med Bruse, en klick fett duger gott.
Jag håller med Bruse, en klick fett duger gott.
Quote from Funbeat user on 2 January 2009, 13:49Borde fungera med byxsalva.
Borde fungera med byxsalva.
Quote from Funbeat user on 2 January 2009, 13:51Jag har också hört att aluminium och kopparpasta inte passar ihop.
Jag har också hört att aluminium och kopparpasta inte passar ihop.
Quote from Funbeat user on 2 January 2009, 13:54Frågan är varför trådskaparen vill använda kopparpasta?
Det används till titan i cykelsammanhang.
Frågan är varför trådskaparen vill använda kopparpasta?
Det används till titan i cykelsammanhang.
Quote from Lars Ekegård on 2 January 2009, 15:01Kör med både kopparpasta, zinkpasta och fett och ser ingen solklar vinnare eller förlorare ibland dom utan tycker att alla funkar ganska bra både för stål och aluminium.
Kör med både kopparpasta, zinkpasta och fett och ser ingen solklar vinnare eller förlorare ibland dom utan tycker att alla funkar ganska bra både för stål och aluminium.
Quote from Funbeat user on 3 January 2009, 07:37Du kan köpa billig kopparpasta på biltema eller en tub fett.
Kopparpasta innehåller ju 95% fett, så för cykelbruk hinner kopparpulvret inte göra någon verkan. Cykeldetaljer brukar ju slitas ut långt innan fettet torkat ut.
Du kan köpa billig kopparpasta på biltema eller en tub fett.
Kopparpasta innehåller ju 95% fett, så för cykelbruk hinner kopparpulvret inte göra någon verkan. Cykeldetaljer brukar ju slitas ut långt innan fettet torkat ut.
Quote from Funbeat user on 3 January 2009, 14:13Tack! Spelar det roll vilken typ av fett man använder? Eller ska bara vara ngt tjockt?
Tack! Spelar det roll vilken typ av fett man använder? Eller ska bara vara ngt tjockt?