Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonKortärm/ben, typ HEAD Shorty?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är helt rudis i simningsvärlden, men kommer tillbringa lång tid i sommar i stockholms skärgård och tänkte att detta är tillfället att lära sig simma.
Jag får för mig att det är mycket enklare att få på en kortärmad/benad dräkt och att jag kanske kan

Skeptisk till att springa i den, det lär bli fruktansvärt varmt om det inte är väldigt kort och rörligheten i höften kanske inte är det man vill, jag skulle nog pröva det före köp iaf. Ang. På/av börjar du med simningen, så på är inte ett problem och av g

Jag hade inga förhoppningar om att tävla i den, så av/på var mer att det inte ska vara så jobbigt så man inte pallar ta sig en simtur för dräktens skull. Jag har bara erfarenhet av dykardräkt och där är det fan jobbigt att få på den.

Simdräkter generellt är mycket enklare att få av/på än dykvåtdräkter

Att ta på och av en simvåtdräkt är inte direkt jobbigt.
Det enda krångliga kan vara att stänga dragkedjan i ryggen om man inte har någon vän som hjälper till.

För min egen del tyckte jag det var lite knepigt första gångerna, innan jag lärde mig att dra i dräkten på insidan så att dräkten kommer upp ordentligt. Sedan hittade jag en film på youtube om hur man kan vränga dräkten ut-och-in för att sedan rulla på de

Ok, så påtagning är kanske inget problem, men lång dräkt då heller.
Kyla då, nån som har nån erfarenhet? Jag vet inte varför jag fastnat för att kort dräkt känns enklare, men det är väl att helkroppsdräkten ser så seriös ut. Så mycket. Med kortärm/ben ko

Köpte en Head Shorty förra året som komplement till min långa "riktiga". Anledningen var att jag inte klarar av själv att dra upp blixtlåset i ryggen på den långa, vilket jag kan med denna Head. Tanken var att kunna åka till öppet vatten utan att ha sälls

Där ser man!
Ja, jag tänkte just ha den mest för värmen skulle. Typiskt 15-20 grader tror jag det brukar vara. I vilket fall är det kallt för mig utan dräkt. Med har jag som sagt ingen aning om, men isåfall får jag kanske snegla på en långdräkt. Jag får k

Ska väl förtydliga mitt inlägg att den alltså värmer lite, "tillräckligt motiverar" syftade till både värme och flythjälpen men så blev det inte skrivet.

12