Quote from Guest on 25 October 2012, 09:33jag är nyfiken om hur mycket man vinna med alla de dyrare modeller som finns ute. Våtdräkt, cykel, cykelhjälm, skorna samt kläder. jag vet huvud del av tider ligger i träning, men där måste finns något fördel att har dyrare utrustning.
Jag har bara kör
jag är nyfiken om hur mycket man vinna med alla de dyrare modeller som finns ute. Våtdräkt, cykel, cykelhjälm, skorna samt kläder. jag vet huvud del av tider ligger i träning, men där måste finns något fördel att har dyrare utrustning.
Jag har bara kör
Quote from Elias Engqvist on 25 October 2012, 09:43Om det finns någon gren där du kan vinna tid mha utrustning så är det ju cykel!
Ffa bättre hjul och satsa på en "bike-fit" kanske så du har en bekväm och effektiv sittställning. Kanske att byta racern mot en riktig tempocykel (Fast då blir väl inte vinst
Om det finns någon gren där du kan vinna tid mha utrustning så är det ju cykel!
Ffa bättre hjul och satsa på en "bike-fit" kanske så du har en bekväm och effektiv sittställning. Kanske att byta racern mot en riktig tempocykel (Fast då blir väl inte vinst
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 10:09Blir det inte lite konstigt att räkna på vad det kostar per minut räknat på sluttiden? Då blir ju minutkostnaden högre ju snabbare du är, och ännu mer så om du köper dyrare utrustning som gör att du blir ännu snabbare?
Är det inte intressantare att räkna
Blir det inte lite konstigt att räkna på vad det kostar per minut räknat på sluttiden? Då blir ju minutkostnaden högre ju snabbare du är, och ännu mer så om du köper dyrare utrustning som gör att du blir ännu snabbare?
Är det inte intressantare att räkna
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 10:576 000 på hjul gör säkert lite. Men å andra sidan 6000 spenderat på två extra långhelgers träning (ledigt från jobbet kostar ju) gör mer för samma pengar. Eller att jobba sextimmarsdag två dagar i veckan under våren, och hinna med två extra pass varje veck
6 000 på hjul gör säkert lite. Men å andra sidan 6000 spenderat på två extra långhelgers träning (ledigt från jobbet kostar ju) gör mer för samma pengar. Eller att jobba sextimmarsdag två dagar i veckan under våren, och hinna med två extra pass varje veck
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 11:30ja, det kan var fel att utgå från kr/min. Jag var tvungen att börja någonstans. en bas kanske mer för mig en alla andra. eftersom jag vet alla minutrustning ligger under vad det kosta för en tempocykel. men jag gillar den tidsförbättring....
Kolla ma
ja, det kan var fel att utgå från kr/min. Jag var tvungen att börja någonstans. en bas kanske mer för mig en alla andra. eftersom jag vet alla minutrustning ligger under vad det kosta för en tempocykel. men jag gillar den tidsförbättring....
Kolla ma
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 12:34Vad jag sett finns det märkbara sekunder/kronor i tempopinnar, hjälm, däck o hjul (framför allt framhjul, enligt en noggrann test jag läste). Men om du sitter bra på din linjehoj tjänar du inte så mycket på en temporam - frågan blir mer om du sitter bra f
Vad jag sett finns det märkbara sekunder/kronor i tempopinnar, hjälm, däck o hjul (framför allt framhjul, enligt en noggrann test jag läste). Men om du sitter bra på din linjehoj tjänar du inte så mycket på en temporam - frågan blir mer om du sitter bra f
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 13:21den med vikt har jag funderat på innan. varför köpa jag en cykel som väga 1kg mindre när jag själva kan gå när 7-8kg 🙂
tränare har jag, men fokus just nu är att få löpning att bli som ett vardags sak och inte något som jag måste mentalt kämpa med för a
den med vikt har jag funderat på innan. varför köpa jag en cykel som väga 1kg mindre när jag själva kan gå när 7-8kg 🙂
tränare har jag, men fokus just nu är att få löpning att bli som ett vardags sak och inte något som jag måste mentalt kämpa med för a
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 14:31Eller slänga på pinnar nu o cykla trainer i tempoställning under vintern.
Eller slänga på pinnar nu o cykla trainer i tempoställning under vintern.
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 14:36Det skulle kräver att jag göra något till sadeln också eller?
Det skulle kräver att jag göra något till sadeln också eller?
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 16:42Du menar en sån här?
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=PROF0001&avd=2&Ref=&artgrp=12131&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std
Du menar en sån här?
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=PROF0001&avd=2&Ref=&artgrp=12131&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std