Quote from Guest on 13 June 2011, 11:09Vätternrundan är om 5 dagar och jag körde idag sista passet. Något som inte hänt tidigare började hända, kedjan började, utan att jag växlade, hoppa upp och ner i växlar och allmänt krångla! Vad beror detta på? Vad ska jag göra för att få det fixat?
P.S
Vätternrundan är om 5 dagar och jag körde idag sista passet. Något som inte hänt tidigare började hända, kedjan började, utan att jag växlade, hoppa upp och ner i växlar och allmänt krångla! Vad beror detta på? Vad ska jag göra för att få det fixat?
P.S
Quote from Camilla Höög on 13 June 2011, 11:19Det bör sitta en stor justerskruv på växelvajern nere vid bakväxeln. Vrid LITE på den medan du drar runt vevpartiet och växlar upp och ner. Om allt är bra i övrigt så ska det fixa problemet.
Se även till att drivlinan och växlar är rena.
Det bör sitta en stor justerskruv på växelvajern nere vid bakväxeln. Vrid LITE på den medan du drar runt vevpartiet och växlar upp och ner. Om allt är bra i övrigt så ska det fixa problemet.
Se även till att drivlinan och växlar är rena.
Quote from Bertil Nolheim on 13 June 2011, 11:23Kolla så du inte har stela länkar i kedjan.
Kolla så du inte har stela länkar i kedjan.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 20:30om det är en ny cykel (eller om du bytt vajrar inför denna säsongen) så kan det bero på att växelvajern har töjt sig lite. prova att spänna den lite och se om det hjälper (då vrider du moturs på justerskruven nere vid bakväxeln). om du inte kan fixa det s
om det är en ny cykel (eller om du bytt vajrar inför denna säsongen) så kan det bero på att växelvajern har töjt sig lite. prova att spänna den lite och se om det hjälper (då vrider du moturs på justerskruven nere vid bakväxeln). om du inte kan fixa det s