Quote from Guest on 6 March 2010, 17:12Hej Simmare,
Tackar ödmjukast för samtliga tips om träning, nu kör jag 2 km med 20*10m med 2 min på klockan, brukar kunna ligga mellan 1.40-1.45 och får då 15-20 s vila. är detta ett bra sätt eller skall jag då korta ner mina tider?
Nu till mitt riktiga
Hej Simmare,
Tackar ödmjukast för samtliga tips om träning, nu kör jag 2 km med 20*10m med 2 min på klockan, brukar kunna ligga mellan 1.40-1.45 och får då 15-20 s vila. är detta ett bra sätt eller skall jag då korta ner mina tider?
Nu till mitt riktiga
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 17:22Tänk på att slappna av under återföringen. Du kan tillåmed försöka skaka loss i handen för att överdriva lite.
Får du 10-15s vila på allihopa så är det lite mitt emellan (vilket såklart också är en bra träning). Satsar man på distansträning ska man ha ka
Tänk på att slappna av under återföringen. Du kan tillåmed försöka skaka loss i handen för att överdriva lite.
Får du 10-15s vila på allihopa så är det lite mitt emellan (vilket såklart också är en bra träning). Satsar man på distansträning ska man ha ka
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 22:19Du behöver inte trycka ihop fingrarna! Det tjänar man inget på. Funkar lika bra med dasslock. Men dom flesta simmare föredrar att ha några millimeter mellan varje finger.
Du behöver inte trycka ihop fingrarna! Det tjänar man inget på. Funkar lika bra med dasslock. Men dom flesta simmare föredrar att ha några millimeter mellan varje finger.
Quote from Håkan Öhling on 6 March 2010, 22:55Avslappnad hand innebär tom upp till en cm mellan fingertopparna. Någon här på Funbeat förklarade för länge sen (Per E?) att det är välkänt när man hoppar fallskärm. Det blir större "yta" med ett litet mellanrum.
Avslappnad hand innebär tom upp till en cm mellan fingertopparna. Någon här på Funbeat förklarade för länge sen (Per E?) att det är välkänt när man hoppar fallskärm. Det blir större "yta" med ett litet mellanrum.