Quote from Guest on 7 October 2010, 17:40Jag får ofta kramp under foten vid mina simmträningar. Dricker vatten och stretchar. Skall testa magnesiumtabletter nu. Återkom med era analyser, eller tips.
Tränar medley två ggr/veckan och alternativt.;)
Jag får ofta kramp under foten vid mina simmträningar. Dricker vatten och stretchar. Skall testa magnesiumtabletter nu. Återkom med era analyser, eller tips.
Tränar medley två ggr/veckan och alternativt.;)
Quote from Håkan Öhling on 7 October 2010, 17:50Du spänner vristen för att hålla den sträckt (troligen hela tiden). Försök slappna av och få den sträckt genom att sparka avslappnat
Du spänner vristen för att hålla den sträckt (troligen hela tiden). Försök slappna av och få den sträckt genom att sparka avslappnat
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 21:46Det får man ibland. Bara dra ur o köra vidare.
Men får man det för ofta ska man kanske göra nått åt det.
Det får man ibland. Bara dra ur o köra vidare.
Men får man det för ofta ska man kanske göra nått åt det.
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 13:25Jag fick ofta kramp förr när jag simmade frisim. Jag fick dessutom kramp i vaderna vid löpning och detta gjorde att jag tog extra magnesium och vips så försvann vadkrampen. Fotkrampen har blivit mycket bättre sedan jag började simma med fenor. Jag tycker
Jag fick ofta kramp förr när jag simmade frisim. Jag fick dessutom kramp i vaderna vid löpning och detta gjorde att jag tog extra magnesium och vips så försvann vadkrampen. Fotkrampen har blivit mycket bättre sedan jag började simma med fenor. Jag tycker
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 19:24Ett annat tips: testa att sträcka ut vristerna maximalt i flera minuter (på land) då och då. I början då jag gjorde detta fick jag kramp i fotsulan hela tiden men efter ett tag släppte det och nu klarar jag detta helt krampfritt.
Ett annat tips: testa att sträcka ut vristerna maximalt i flera minuter (på land) då och då. I början då jag gjorde detta fick jag kramp i fotsulan hela tiden men efter ett tag släppte det och nu klarar jag detta helt krampfritt.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 19:32Jobbar på att hitta ny teknik för fötterna på frisim. Det verkar ge resultat. Magnesium tabletterna är starka och ger magen en utmaning. Ni simmare får ni sendrag under foten under frisim och rygg?
Jobbar på att hitta ny teknik för fötterna på frisim. Det verkar ge resultat. Magnesium tabletterna är starka och ger magen en utmaning. Ni simmare får ni sendrag under foten under frisim och rygg?
Quote from Funbeat user on 13 March 2011, 19:51Lyfter en äldre tråd och undrar hur har det gått?
Får också problem med detta till å från men jag härleder detta till andra aktiviteter. Har jag dagen/kvällen innan varit ute och dansat bugg/foxtrot eller ett längre löppass så får jag ibland så ont att d
Lyfter en äldre tråd och undrar hur har det gått?
Får också problem med detta till å från men jag härleder detta till andra aktiviteter. Har jag dagen/kvällen innan varit ute och dansat bugg/foxtrot eller ett längre löppass så får jag ibland så ont att d
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 23:59Det går kanon. Insåg att jag inte simmade tillräckligt avslappnat. Magnesium tabletterna sparar jag till långa tävlingar. Test att lägga om teknik. Kan du uteckla din fråga? Mvh d
Det går kanon. Insåg att jag inte simmade tillräckligt avslappnat. Magnesium tabletterna sparar jag till långa tävlingar. Test att lägga om teknik. Kan du uteckla din fråga? Mvh d