Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningKrampkänning vid crawl
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Är nybörjare inom simning. 🙂
Går på crawlkurs och försöker träna minst en gång per vecka.
Tycker att det börjar lossna och kan simma ganska avslappnat med andning i 5- eller 3-takt.

Ikväll skulle jag köra ett pass, men fick efter ett tag först k

Samma problem här, kramp i ena vaden. Löpare i grunden. Hände när jag simmade med dolme sist..

Jag får krampkänning ibland, ibland krampattacker. Min tränare säger, när han märker att det är på gång, att jag spänner mig. Det är väl så att när vi kört ett pass ett tag och jag börjar bli trött, då tappar jag teknik och följsamhet och spänner mig, vil

Är också nybörjare på sim som drabbas av kramp. Finns flera tidigare trådar på Funbeat som behandlar frågan bl.a. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1204225

I mitt fall är det säkert så att jag spänner fötterna och underbenen på ett ovan

Tack för delade kramp-erfarenheter och för länkarna!

När krampkänningarna kom, försökte jag att minska på bensparkarna och inte spänna benen så mycket, men det hjälpte inte.

Är inte övertygad om att muskeltrötthet var orsaken igår. Kanske.

jag uppleve att det kan var vatten temp som påverka kramp

men just när du börja att få en kramp är det bäst att hoppa ur vatten tills den är bort.

för ni som är nybörjare med crawl kan ni få kramp från alla vändningar. jag tror många som simma bröstsim

Jag är ex-tävlingssimmare - om än något långsam nu för tiden 🙂 men simmar obehindrat crawl längre sträckor. Jag får ganska ofta kramp, främst i fötterna, och för mig är det en ganska stor koppling till vilken vattentemperatur det är. Kallare i vattnet =