Quote from Guest on 21 November 2011, 15:52Från Kungsbacka Kommuns hemsida (http://www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____87509.aspx):
Tyck om cykel
Kungsbacka är en bra cykelkommun. Bara i tätorten finns nästan sju mil cykelvägar.
Men hur kan det bli ännu bättre att cykla i Kung
Från Kungsbacka Kommuns hemsida (http://www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____87509.aspx):
Tyck om cykel
Kungsbacka är en bra cykelkommun. Bara i tätorten finns nästan sju mil cykelvägar.
Men hur kan det bli ännu bättre att cykla i Kung
Quote from Funbeat user on 21 November 2011, 16:02Det var bra. Jag får väl åka dit om inte annat för att visa att det finns ett intresse.
Bra gjort av Kungsbacka, tycker jag.
Det var bra. Jag får väl åka dit om inte annat för att visa att det finns ett intresse.
Bra gjort av Kungsbacka, tycker jag.
Quote from Lars Mörrby on 21 November 2011, 21:22Jag vet inte om jag kan vara med - det krockar med en skolaktivitet i sonens skola.
Det finns visst utrymme för förbättringar:
* Skyltningen av Ginstleden genom Kungsbacka är dålig (jag tappade bort den)
* Man är dålig på att laga cykelbanorna. Nu har ma
Jag vet inte om jag kan vara med - det krockar med en skolaktivitet i sonens skola.
Det finns visst utrymme för förbättringar:
* Skyltningen av Ginstleden genom Kungsbacka är dålig (jag tappade bort den)
* Man är dålig på att laga cykelbanorna. Nu har ma
Quote from Funbeat user on 21 November 2011, 21:42Jag har lite annan utgångspunkt. Jag vill helst inte se en cykelbana. Jag vill att trafiken ska integreras.
Men om du inte kommer, så kan jag skriva upp dina synpunkter och lämna in dem.
Jag har lite annan utgångspunkt. Jag vill helst inte se en cykelbana. Jag vill att trafiken ska integreras.
Men om du inte kommer, så kan jag skriva upp dina synpunkter och lämna in dem.
Quote from Lars Mörrby on 21 November 2011, 21:50På sätt och vis har du rätt, men som det är nu så tror många bilister att vägarna är bilvägar, dvs bara till för bilister. Man blir livrädd när man blir omkörd med 20-30cm marginal av bilar, lastbilar och bussar, ofta körande över hastighetsgränsen. Det g
På sätt och vis har du rätt, men som det är nu så tror många bilister att vägarna är bilvägar, dvs bara till för bilister. Man blir livrädd när man blir omkörd med 20-30cm marginal av bilar, lastbilar och bussar, ofta körande över hastighetsgränsen. Det g
Quote from Funbeat user on 21 November 2011, 21:54Bättre att beivra idiotbeteenden hos mottrafikanterna. Poliser kör själva som idioter när det är cyklister på vägen.
Bättre att beivra idiotbeteenden hos mottrafikanterna. Poliser kör själva som idioter när det är cyklister på vägen.
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 11:21Jag skulle vara glad med en bestämmelse: 1,5 meter till höger, i det korrekta körfältet, har cyklisten rätt till.
"i det korrekta körfältet" ... ibland måste man över i vänsterkörfältet om man ska, som andra trafikanter, svänga till vänster.
Väggrenen ä
Jag skulle vara glad med en bestämmelse: 1,5 meter till höger, i det korrekta körfältet, har cyklisten rätt till.
"i det korrekta körfältet" ... ibland måste man över i vänsterkörfältet om man ska, som andra trafikanter, svänga till vänster.
Väggrenen ä
Quote from Lars Mörrby on 22 November 2011, 14:54Vägen mellan Lindome och Snipen är också rätt otäck. Smal 70-väg, tung trafik och många som kör fort. Här ligger ingen bakom en cyklist och väntar bara för det är möte inte.
Gamla Särövägen mellan Kullavik och Särö är det bitvis smalt och dålig sikt (där
Vägen mellan Lindome och Snipen är också rätt otäck. Smal 70-väg, tung trafik och många som kör fort. Här ligger ingen bakom en cyklist och väntar bara för det är möte inte.
Gamla Särövägen mellan Kullavik och Särö är det bitvis smalt och dålig sikt (där
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 14:56Kontaktar ni inte bussbolagen om deras beteende i trafiken eller skriver insändare? Annars brukar bussar stanna och då kan man ha en pratstund med chauffören.
Kontaktar ni inte bussbolagen om deras beteende i trafiken eller skriver insändare? Annars brukar bussar stanna och då kan man ha en pratstund med chauffören.
Quote from Funbeat user on 23 November 2011, 22:10Lindome-Snipen är vardagsmat för mig. Jag har aldrig märkt något speciellt just på den sträckan.
Men det är också Mölndalskommun, för det mesta. Sista kilometern är Göteborg.
Väldigt bra intervalsträcka.
Lindome-Snipen är vardagsmat för mig. Jag har aldrig märkt något speciellt just på den sträckan.
Men det är också Mölndalskommun, för det mesta. Sista kilometern är Göteborg.
Väldigt bra intervalsträcka.