Quote from Guest on 19 April 2009, 13:34Det nya träningspasset borde ha samma datum som det man just lade in när "Lägg till fler träningspass efter detta" är ikryssat, istället för att hoppa till dagens datum.
Det nya träningspasset borde ha samma datum som det man just lade in när "Lägg till fler träningspass efter detta" är ikryssat, istället för att hoppa till dagens datum.
Quote from ellen olsson on 19 April 2009, 13:44Jag förstår logiken bakom ditt förslag men jag tror att man ska tänka lite längre. De tre huvudalternativen är:
1. Använda dagens datum
2. Använda samma datum som det som nyss använts
3. Använda ett annat datum än det som nyss använtsAv dessa tror jag
Jag förstår logiken bakom ditt förslag men jag tror att man ska tänka lite längre. De tre huvudalternativen är:
1. Använda dagens datum
2. Använda samma datum som det som nyss använts
3. Använda ett annat datum än det som nyss använts
Av dessa tror jag
Quote from Magnus Gelang on 19 April 2009, 13:45Nja. Om jag reggar träning framåt och t.ex reggar första träningen imorgon (20/4), så måste jag ju ändra datumet på träningen efter (som kanske är t.ex den 22/4) oavsett om datumet kommer ihåg morgondagens datum eller om den hoppar tillbaka till dagens da
Nja. Om jag reggar träning framåt och t.ex reggar första träningen imorgon (20/4), så måste jag ju ändra datumet på träningen efter (som kanske är t.ex den 22/4) oavsett om datumet kommer ihåg morgondagens datum eller om den hoppar tillbaka till dagens da
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 15:53Jag håller med Anders om datumen. Sen kunde datumfältet kompletteras med en spinner, så att man enkelt kan stega upp eller ner.
t.ex.
http://www.irt.org/articles/js022/index.htmMVH
--Fredrik
Jag håller med Anders om datumen. Sen kunde datumfältet kompletteras med en spinner, så att man enkelt kan stega upp eller ner.
t.ex.
http://www.irt.org/articles/js022/index.htm
MVH
--Fredrik
Quote from Panama B on 19 April 2009, 18:29Regga från en Ipod så har du en spinner 😉 (Safari läsare)
Regga från en Ipod så har du en spinner 😉 (Safari läsare)
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 19:57@Fredrik Granlund: Jag håller inte med om ditt resonemang. För övrigt sammanfaller även alternativ 1 och 2 i en del fall. Det innebär dock inte att alternativ 1 skulle vara det bästa alternativet.
För min del brukar jag oftast ha flera träningspass per d
@Fredrik Granlund: Jag håller inte med om ditt resonemang. För övrigt sammanfaller även alternativ 1 och 2 i en del fall. Det innebär dock inte att alternativ 1 skulle vara det bästa alternativet.
För min del brukar jag oftast ha flera träningspass per d
Quote from ellen olsson on 19 April 2009, 20:03> @Fredrik Granlund: Jag håller inte med om ditt resonemang. För övrigt sammanfaller även alternativ 1 och 2 i en del fall.
Förvisso, men de fallen lär du väl knappast ha "problem" med. 😉
Det finns bättre tekniska lösningar och Olle jobbar säkert på d
> @Fredrik Granlund: Jag håller inte med om ditt resonemang. För övrigt sammanfaller även alternativ 1 och 2 i en del fall.
Förvisso, men de fallen lär du väl knappast ha "problem" med. 😉
Det finns bättre tekniska lösningar och Olle jobbar säkert på d
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 21:04Intressant. Hur funkar den? Skärmdump tack! 😉
MVH
--FredrikEDIT: Till Magnus alltså.
Intressant. Hur funkar den? Skärmdump tack! 😉
MVH
--Fredrik
EDIT: Till Magnus alltså.
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 22:23> men det nuvarande alternativet torde lik förbannat vara bättre för de flesta än det du föreslog i ditt första inlägg.
Vad baserar du den slutsaten på?
Jag ser att det finns två sätt att registrera träning:
1. De som registrerar träningspass samma dag
> men det nuvarande alternativet torde lik förbannat vara bättre för de flesta än det du föreslog i ditt första inlägg.
Vad baserar du den slutsaten på?
Jag ser att det finns två sätt att registrera träning:
1. De som registrerar träningspass samma dag
Quote from ellen olsson on 19 April 2009, 22:39Om jag registrerar ett pass för igår och sedan ett pass för idag så blir det ganska bra idag. Jag tror att just det fallet är ganska vanligt.
Om jag registrerar ett pass för igår och sedan ett pass för idag så blir det ganska bra idag. Jag tror att just det fallet är ganska vanligt.