Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ska köra en sprint med start i bassäng, väderprognosen lovar 15 grader och möjlighet till regn.

Nog borde man väl klara sig med bara tri-dräkt, eller? Kommer man att bli jättekall om armarna på cyklingen?

En sprint klarar du naken. Men det kan vara smart att kolla hur duktig du är på att få på dig skor när du är kall om fingrarna. Fast med bassängssimning är det knappt en issue det heller.

Cykling, beror på om du kommer att ligga på rött, då kan du som tidigare sagt köra naken. Tar du det lite lugnare kan armvärmare vara skönt. Löpning blir iaf jag alltid varm av.

Ja du borde klara dig fint med bara tridräkt. Särskilt som det är bassängsimning - då är du ju inte totalt nedkyld efter simningen.

Tror det var ungefär femton grader och regn när jag körde Gbg olympisk förra eller förrförra gången. Då var det iofs jätt

Om man ska köra en Hlavironman i de temperaturerna då?

Jag simmade med Tri-kläder under våtdräkten men satte på en cykeltröja (med hel blixtlås) över för cyklingen. Ganska praktiskt då jag kunde ha bars, punkakit samt lösa ärmar i tröjan. Var rätt lagom varmt tyckte jag. Till löpningen åkte den av, då räcker

Det låter rimligt att man klarar sig utan något. Jag tar med mig en cykeltröja också - den tar ju bara någon sekund att dra på sig och man kan fixa blixtlåset på vägen.