Quote from Guest on 11 July 2013, 11:35Jag har blivit lite sugen på att köra Vätternrundan efter att ett antal bekanta har dragit långa trevliga historier om sina lopp. Alla dessa bekanta har landsvägsracers och cyklar i klubbar. Själv brukar jag dra runt på egen hand på skogsvägar med min MTB
Jag har blivit lite sugen på att köra Vätternrundan efter att ett antal bekanta har dragit långa trevliga historier om sina lopp. Alla dessa bekanta har landsvägsracers och cyklar i klubbar. Själv brukar jag dra runt på egen hand på skogsvägar med min MTB
Quote from Funbeat user on 11 July 2013, 11:45Det går alldeles utmärkt, det finns en snubbe som har kört VR varje år sedan starten så vitt jag vet på en gammal militärcykel och med trätofflor.
Släta däck för hastigheten. Barends så du kan variera greppet när du kör. Justera inställning på sadeln (e
Det går alldeles utmärkt, det finns en snubbe som har kört VR varje år sedan starten så vitt jag vet på en gammal militärcykel och med trätofflor.
Släta däck för hastigheten. Barends så du kan variera greppet när du kör. Justera inställning på sadeln (e
Quote from Funbeat user on 11 July 2013, 13:03Vad är problemet ?
Det går att cykla med nästan vilken hoj som helst.Glöm inte att pumpa däcken, smörja kedjan samt skruva fast alla lösa skruvar innan start.
Vad är problemet ?
Det går att cykla med nästan vilken hoj som helst.
Glöm inte att pumpa däcken, smörja kedjan samt skruva fast alla lösa skruvar innan start.
Quote from Funbeat user on 11 July 2013, 13:21Tack för bra svar. Det låter ju strålande 🙂
När man pratar med väldigt entusiastiska, relativt nyblivna cyklister (=mina bekanta) kan det lätt bli väldigt mycket snack om prylar och teknik. Jag hade hoppats att det även skulle funka med en mer avslapp
Tack för bra svar. Det låter ju strålande 🙂
När man pratar med väldigt entusiastiska, relativt nyblivna cyklister (=mina bekanta) kan det lätt bli väldigt mycket snack om prylar och teknik. Jag hade hoppats att det även skulle funka med en mer avslapp
Quote from Camilla Höög on 11 July 2013, 14:16Det blir spontana klungor hela tiden. Man tror man är själv men så tittar man bakåt och så har man en svans på 5 cyklister 🙂
Det är bara att köra på. Det är ganska skönt att få lite hjälp då och då med kanske 3-4 cyklister som växeldrar när det blåser m
Det blir spontana klungor hela tiden. Man tror man är själv men så tittar man bakåt och så har man en svans på 5 cyklister 🙂
Det är bara att köra på. Det är ganska skönt att få lite hjälp då och då med kanske 3-4 cyklister som växeldrar när det blåser m
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 20:58Starta i någon av de första startgrupperna så slipper du det mesta av klungor. Visst kommer det att svisha förbi en och annan snabbare klunga under natten men du kommer då bara vara glad för sällskapet. Körde själv från startgrupp 3 i år och hade nog som
Starta i någon av de första startgrupperna så slipper du det mesta av klungor. Visst kommer det att svisha förbi en och annan snabbare klunga under natten men du kommer då bara vara glad för sällskapet. Körde själv från startgrupp 3 i år och hade nog som
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 22:46Ett alternativ till att kitta MTBn kan vara om du får vantarna på en äldre stålracer för en rimlig peng. Beroende på hur mycket du tänkt kitta om MTBn blir det inte nödvändigtvis våldsamt mycket dyrare.
Dock kanske lurigt att hitta något i rätt storlek.
Ett alternativ till att kitta MTBn kan vara om du får vantarna på en äldre stålracer för en rimlig peng. Beroende på hur mycket du tänkt kitta om MTBn blir det inte nödvändigtvis våldsamt mycket dyrare.
Dock kanske lurigt att hitta något i rätt storlek.
Quote from Funbeat user on 13 July 2013, 22:38Jag rekommenderar dig att köpa en begagnad racercykel. Du kan bättre begagnade cyklar på Blocket. Eller kolla med en cykelklubb. Kolla även med en kunnig person om sittställning så du får rätt från början.
Själv köpte jag en racer för 3000 kr som funkar b
Jag rekommenderar dig att köpa en begagnad racercykel. Du kan bättre begagnade cyklar på Blocket. Eller kolla med en cykelklubb. Kolla även med en kunnig person om sittställning så du får rätt från början.
Själv köpte jag en racer för 3000 kr som funkar b
Quote from Funbeat user on 20 July 2013, 16:51Jag har kört VR på MTB med slicks och barends. Visst går det, men jag skulle nog inte göra om det.
Som någon skrivit tidigare så hade jag köpt en billig racer för några tusingar istället.
Jag har kört VR på MTB med slicks och barends. Visst går det, men jag skulle nog inte göra om det.
Som någon skrivit tidigare så hade jag köpt en billig racer för några tusingar istället.