Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har föresatt mig att göra Klassikern med Vansbro som sista lopp (klarade med nöd och näppe årets Lidingölopp på 3:02 efter skada, hoppas göra ÖS på 9 tim och Vättern på nånstans mellan 12 och 14). Jag är en högst medelmåttig simmare, fryser som en tok

efter kl 11:30-12:00 det spela ingen stor roll när du starta.

Men, efter varje start är det risk att det bli flera och flera kvar i vatten de siste 800m

med de nya start reglar kommer det att bli kanske lungt de första 500-1500m sen när du börja närma

Hur långt innan start behöver man vara i Vansbro? Kan man räkna med att åka samma dag utan att börja i svinottan om man har ca tre timmars körning (plus extra tid för köer)? Om det inte spelar jättestor roll för själva simningen kan man kanske lika gärna

Det gå att köra ditt, simma och hem igen. Men kommer du efter kl12 bli det kö att parkera, hämta start paket och genom stan till start.

Jag skulle inte chansa att kom till stan så sent.

Med dålig väder kan det ta 75min att lämna stan. Ingen aning hur l

Försök undvika att starta efter pensionärsgruppen. Svårare att simma om då då simmar bröstsim flera stycken på bredden och pratar med varandra.
(t-)

ja, blåbands / guld grupp start kl 11

men om man start direkt efter de, borde man kunna simma om under de första 2km när banan är bredaste.

Jag simmar lång för första gången nästa år och har anmält mig till 11.30..Vill simma så tidigt som möjligt (är förmiddagssimmare helst 😉 ).
Jag blir glad om jag simmar i kapp grå pantrarna!
Simmade halvan i somras och vilken skillnad mot tjejsimmet. Dä