Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Idéen till Långa Tullinge-Tumbaloppet föddes år 2005 efter år av saknadad utav ett lite längre riktigt terränglopp i södertörnsregionen. Nu finns ett sådant lopp.

En smått kuperad 20KM slinga som paserar Tumba liksom Tullinge. Underlaget är mestadels sko

Låter intressant någon som vet om det finns hemsida/blogg eller dyl?

mvh d

Tumbaloppet gick väl häromåret, ska kolla... Ja precis: 1990-10-28 sprang jag den senast 🙂
Härligt att loppet är tillbaka.

http://www.tullinge-tumbaloppet.se/langa/

Är sugen på den "korta" på en mil, men kanske nästa år. Skulle vara extra kul att springa i "min" skog som jag tränar i.

Jag var med 2007. Mycket trevlig bansträckning. Dessutom var det varm soppa efter målgång, perfekt.
Ska försöka få med mej några kompisar också.
Kan också rekommendera Lilla Tullinge-Tumbaloppet, också terräng, den 4 oktober.

HEj!
Ni som sprungit detta lopp tidigare. Hur backigt är det egentligen?

Kika in banprofilen, verkar likna brottbyrundan 20 km terräng. Nån som vet när starten går? Framgår inte på inbjudan vad jag kan se.

Fick mersmak efter Lidingö, fick inte du?

mvh d

"Tid och datum för tävlingen är söndagen den 25 oktober 2009 och starten går klockan 12.00.
"

"Banan
En smått kuperad 20KM slinga som paserar Tumba liksom Tullinge. Underlaget är mestadels skogstigar och motionsspår samt en del grusväg.
"
klippt från Inb

Hehe ja "smått" kan ju tolkas som man vill 🙂 Får helt enkelt pröva den bara...detta blir spännande....

Är det nån som vet om banan följer det svart/vita 17.9km spåret mellan Lida-Harbro-Brantbrink?

12