Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon annan som har bra erfarenheter?

Vill ni prova på får ni gärna höra av er!

Själv bor jag i skridskometropolen Skåne, de senaste vintrarna har jag åkt 50-60 mil per säsong. Oftast på frusna sjöar men även en del på havet.

För mig har det inn

(t+)
Gärna med stavar för att få med armarna i leken.
Riktigt bra och kalas för kroppen, nyttigt avbrott (komplettering) till allt det "andra".

http://www.isplanket.se är en bra sajt för isvänner.

Säsonger med bra is har jag kommit upp till över 30 heldagar på skridskor. Det har inte varit bra för löpningen. Löpmusklerna har varit helt lost i april då. Tror det beror på att skridskor är bara teknik - balans.

Bernt, det går att ta i ordentligt när man åker skridskor det är dessutom samma muskler som i cykling. Jag var grön på cykel i våras men kom i gång bra efter skridsko med sub-9 på Vättern.

Jag tror det beror lite på vem man åker med, det gäller att hitta

Jag vet bara hur skridskor förhåller sig till löpning, är inte cyklist, men ska ju bli det nu, så det är ju jättebra om skridskoåkningen är bra för cykelmusklerna (t+)

Bernt, jag har en kompis som brukar springa ett eller två pass kvällstid mitt i veckan parallellt med skridskon som sker på helgen. Själv har jag tänkt lägga en uppbyggnadsperiod för löpning med start nu. Öka tempot i mars, blir det skridskoisar kör jag d

Ser fantastiskt trevligt ut, blev riktigt sugen efter den där videon 🙂

Nu har jag kommit igång ordentligt, 65 mil fördelat på 12 turer sedan 10 dec ca.

Ett antal turer på 4-6 hr skridskoåkning, hoppas det ger rejäl distansträning, kul har det varit i alla fall 🙂

Vissa muskler gemensamma med cykel.

FiIlm från 14 dec Öresu

Wow! Vilken is. Härlig naturupplevelse.