Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLångsam i tävlingsklass
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag kommer besöka Umeå i sommar och då har jag planerat in så jag samtidigt kan delta i Umeå Triathlon. Jag anmälde mig igår och när jag registrerat min anmälan så upptäckte jag att tävlingsklass går på lördag och motionsklass på söndag. Det tävlingar jag

Det beror väl helt på dina drivkrafter.

Tävlar du mot dig själv och motiveras av dina egna förbättringar
eller vill du känna dig mer delaktig i racet och ta placeringar etc etc

Sedan tror jag inte du blir ohjälpligt efter i alla fall 🙂

Jag tycker att det hittills varit kul att steget från motionär till AG/Master varit så litet och i tävlingar där motionsklass startar strax efter tävlingsklass så är det svårt att se var linjen går. Jämför man med cykling där en motionär inget har att häm

SM/RM är ju en av tävlingarna i cupen så där ska inte vara någon skillnad mellan deltagarnas nivå - förutom att det kanske är något fler som startar när tävlingen har SM/RM-status.
Tittar man på resultaten från SM/RM olympisk i Västerås i somras så var lä

Jag tycker du ska byta till motion. Tävlingsklassen - d.v.s. seniorklassen, inte master - i Danske Invest-serien är inriktad mot eliten. De brukar ha en annan bana än motionärerna, och det kan också vara bra att tänka på att drafting är tillåten. Du kan n

Sen är det olika regler vad gäller våtdräkt. Man får ha våtdräkt i högre temperaturer i motionsklass.

Självklart ska du köra tävlingsklassen. Jag håller med Staffan S men det gäller ju inte i ditt fall, så jag tror att han håller med mej oxå. Fast kanske han inte tycker H50 är en tävlingsklass ;). Vänta bara tills du är där får du se 😀

Staffan - mastersklasserna är som bekant också tävlingsklass, och eftersom Mårtens fråga gäller en start i H50 faller hela ditt resonemang om seniorklassen.

Jodå, jag är bekant med att master är tävlingsklass. Gäller det master (vilket jag inte kunde se att det gjorde) tycker jag precis tvärtom, klart man ska köra där om man har chansen.

Jag gjorde det lätt för mig och tittade på anmälningslistan 😉

12