Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Har långt hår, nästan ned till midjan. Hur skall jag bära håret under badmössan och hur får jag på mig denne?:-)

(Ska simma tjejVansbro)

Tyvärr - det blir saxen... 😉

Jag är kanske fel person att svara (har själv rakat huvud), men hur gör du när du simtränar? Jag förstår att du inte har mössa då, men hur gör du med håret.

För det finns ju inget som säger att du måste ha in Allt håret i mössan.

Mössorna på Vansbro är

Hm, jag har inte så långt hår, men det är väldigt tjockt och s.a.s. skrymmande. Jag tror att de flesta hår ryms i själva badmössan - vad som händer är att det blir en konstig form på den och att badmösselooken blir än mer oattraktiv. Jag såg inte klok ut

Parmesaninbakade? 😉

Ja, eller smördegsinbakade.

"Rulla" håret som om du skulle göra en knut på huvudet. Håll fast med ena handen och peta över badmössan med den andra. De slingor som hamnar utanför kan du lätt peta in sen. Går att göra likadant fast fästa håret i hästsvans/knut med en snodd först men d

Har själv ganska långt hår. Jag tycker det lättaste är att först sätta på sig badmössan (först i pannan och sedan dra den över huvudet) och sedan peta in håret lite i taget... Badmössorna man får på Vansbro är av den ömtåliga kvalitén, så ett tips är att

Har långt hår, men det är inga problem.
Då här gör jag:

Blöt håret innan du sätter på badmössan.
Luta dig lite framåt
Vrid ihop håret i en tofs och lägg liksom uppe på huvudet i en platt knut (svårt att förklara)
Stå kvar framåtlutad så att håret ligger

Ah, en till med samma problem. Jag inhandlade en badmössa i veckan och testade den direkt. Kom fram till att rosa mössa nog betydde stl 6 år ... jag är rätt tjockskallig om man säger och ovanpå det har jag ett tjockt hår, det räcker inte till midjan, men

12