Quote from Guest on 13 May 2009, 17:55Jag har precis börjat satsa mer seriöst på löpning och jag sprang SpringCross i lördags. Har dock en känsla av att ha väldigt svaga vrister.
Har trott att det försämrar chansen att bli en bra löpare.
Har tränat cykling i flera år och genom det fått stark
Jag har precis börjat satsa mer seriöst på löpning och jag sprang SpringCross i lördags. Har dock en känsla av att ha väldigt svaga vrister.
Har trott att det försämrar chansen att bli en bra löpare.
Har tränat cykling i flera år och genom det fått stark
Quote from Elias Engqvist on 13 May 2009, 18:05Löpträning i terräng är det naturliga sättet att träna alla "småmuskler" som hjälper dig vid löpningen!
Löpträning i terräng är det naturliga sättet att träna alla "småmuskler" som hjälper dig vid löpningen!
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 22:12Tack för tipset, jag ska följa ditt råd och springa i terräng, har skog och stigar i närheten.
Ska jag ha speciella terrängskor för att inte vricka fötterna lätt?
Det finns löparskor anpassade för terräng?
Jag pronerar rätt mycket.
Tack för tipset, jag ska följa ditt råd och springa i terräng, har skog och stigar i närheten.
Ska jag ha speciella terrängskor för att inte vricka fötterna lätt?
Det finns löparskor anpassade för terräng?
Jag pronerar rätt mycket.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 22:41orienterare springer i låga skor för att inte vricka sig så lätt. men pronerar du mycket så håll dig till skor du trivs i.
orienterare springer i låga skor för att inte vricka sig så lätt. men pronerar du mycket så håll dig till skor du trivs i.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 07:01Jag tror jag behöver terrängskor, de är stabilare än vanliga löparskor.
Rundan jag satsar på är kuperad, med skogsstigar, backar, gräsfält m m.
I skogsstigarna är banan ytterst ojämn. Man vrickar sig lätt och man trampar fel.
Jag tror jag behöver terrängskor, de är stabilare än vanliga löparskor.
Rundan jag satsar på är kuperad, med skogsstigar, backar, gräsfält m m.
I skogsstigarna är banan ytterst ojämn. Man vrickar sig lätt och man trampar fel.
Quote from Elias Engqvist on 14 May 2009, 12:16Pronering spelar mindre roll då man springer i skogen där underlaget ändå lutar åt alla möjliga håll - idén med att träna att springa i sånt underlag är (bl.a.) att träna upp småmusklerna runt och i foten så att du inte vrickar dig så lätt. Så ta lite lät
Pronering spelar mindre roll då man springer i skogen där underlaget ändå lutar åt alla möjliga håll - idén med att träna att springa i sånt underlag är (bl.a.) att träna upp småmusklerna runt och i foten så att du inte vrickar dig så lätt. Så ta lite lät
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 17:01Ja, tack för detta tips, jag förstår vad du menar. Det måste vara väldigt effektiv träning för fotens alla små muskler att springa på ojämn mark. Proneringen har väl mest betydelse när man springer på plan mark kan jag tänka mig.
Behöver man komplettera m
Ja, tack för detta tips, jag förstår vad du menar. Det måste vara väldigt effektiv träning för fotens alla små muskler att springa på ojämn mark. Proneringen har väl mest betydelse när man springer på plan mark kan jag tänka mig.
Behöver man komplettera m
Quote from Elias Engqvist on 14 May 2009, 23:32Nä, naturen är ju istället för...
Nä, naturen är ju istället för...