Quote from Guest on 28 February 2011, 13:16Har anmält mig och frugan till Vansbrosimningen. Det enda jag kan simma någotsånär är bröstsim, även om bentagen är av en annan dimension (dvs helt åt pipan).
Testade att simma igår där vi peppade varandra och det blev till slut 3000 meter, vilket kanske
Har anmält mig och frugan till Vansbrosimningen. Det enda jag kan simma någotsånär är bröstsim, även om bentagen är av en annan dimension (dvs helt åt pipan).
Testade att simma igår där vi peppade varandra och det blev till slut 3000 meter, vilket kanske
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 13:26Kan bara säga att jag är en glad amatör som gjorde vansbrosimmet 2010, jag simmade innan totalt ca 3km som "uppvärmning", bröstsim med en teknik som är egenpåhittad.
Jag kom in på 1h 16 minuter och blev själv förvånad, trodde att det skulle ta mer än 1h 3
Kan bara säga att jag är en glad amatör som gjorde vansbrosimmet 2010, jag simmade innan totalt ca 3km som "uppvärmning", bröstsim med en teknik som är egenpåhittad.
Jag kom in på 1h 16 minuter och blev själv förvånad, trodde att det skulle ta mer än 1h 3
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 14:19Det är kul att lära något nytt, och finns ju en del frisimskurser att roa sig med.
För oss som har svårt att lära effektiv frisim kanske det ändå är en tröst att veta att bra motionssimmande bröstsim faktiskt räcker till 50 min eller bättre i Vansbro. Me
Det är kul att lära något nytt, och finns ju en del frisimskurser att roa sig med.
För oss som har svårt att lära effektiv frisim kanske det ändå är en tröst att veta att bra motionssimmande bröstsim faktiskt räcker till 50 min eller bättre i Vansbro. Me
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 14:56Tja!
Jag kan berätta att jag har lärt mig crawl helt på egen hand. Jag är levande bevis på det går utan kurser.Jag sturkturerade upp mina inlärnings stegen.
- Få ner huvudet under vatten, sket i hur armar och ben gick
- Få till in och utblåset, fort
Tja!
Jag kan berätta att jag har lärt mig crawl helt på egen hand. Jag är levande bevis på det går utan kurser.
Jag sturkturerade upp mina inlärnings stegen.
- Få ner huvudet under vatten, sket i hur armar och ben gick
- Få till in och utblåset, fort
Quote from Funbeat user on 5 March 2011, 17:16Jag kan verkligen rekommendera att gå en kurs. Främst för att det är så kul! Man kan säkert lära sig själv genom att läsa böcker och kolla in filmer på youtube. Men det är inte lika kul att ligga och nöta längder själv.
Jag bor i Göteborg och har gått ny
Jag kan verkligen rekommendera att gå en kurs. Främst för att det är så kul! Man kan säkert lära sig själv genom att läsa böcker och kolla in filmer på youtube. Men det är inte lika kul att ligga och nöta längder själv.
Jag bor i Göteborg och har gått ny