Quote from Guest on 24 March 2012, 21:09Införskaffade mig ny cykel i höstas och har nu upptäckt att kasetten sitter löst...
Jag drar åt låsringen enligt momentet men det hjälper inte, dreven sitter fortfarande löst (närmare 1mm tror jag saknas) och det skramlar ju som fasen när man cyklar men v
Införskaffade mig ny cykel i höstas och har nu upptäckt att kasetten sitter löst...
Jag drar åt låsringen enligt momentet men det hjälper inte, dreven sitter fortfarande löst (närmare 1mm tror jag saknas) och det skramlar ju som fasen när man cyklar men v
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 21:19Sätt en distans innanför kassetten, ca 1 mm.
Sätt en distans innanför kassetten, ca 1 mm.
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 19:46Något är allvarligt fel. Släng kassetten och köpt nytt (eller få den ersatt av säljaren). Så ska det inte vara.
Något är allvarligt fel. Släng kassetten och köpt nytt (eller få den ersatt av säljaren). Så ska det inte vara.
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 19:57Har du ett nav som skall klara både 9-och 10-delat så saknas det sannolikt en 1mm distans, som skall sitta innanför kassetten.
Den finns att köpa hos din lokala cykelhandlar e för en struntsumma.
Har du ett nav som skall klara både 9-och 10-delat så saknas det sannolikt en 1mm distans, som skall sitta innanför kassetten.
Den finns att köpa hos din lokala cykelhandlar e för en struntsumma.
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 20:47Om dreven sitter lösa, så har det inte att göra med navet. Då är det något fel på distanserna (eller låsringen) till kassetten.
Dessa 1-mm ringar som behövs för vissa kassetter går på navet först. Sedan kassetten. Och det hjälper inte lösa drev.
Om dreven sitter lösa, så har det inte att göra med navet. Då är det något fel på distanserna (eller låsringen) till kassetten.
Dessa 1-mm ringar som behövs för vissa kassetter går på navet först. Sedan kassetten. Och det hjälper inte lösa drev.
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 11:07Det är inte bodyn som glappar lite?
Det är inte bodyn som glappar lite?
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 21:50Det satt ingen distans före kasetten (alltså närmast navet) så jag provar med att inhandla nya distanser och en ny låsbricka som sitter mot låsringen.
Jag kanske tog i lite för mycke, vid närmare koll så var det inte så mycket som 1mm.
Det är 10delat förr
Det satt ingen distans före kasetten (alltså närmast navet) så jag provar med att inhandla nya distanser och en ny låsbricka som sitter mot låsringen.
Jag kanske tog i lite för mycke, vid närmare koll så var det inte så mycket som 1mm.
Det är 10delat förr
Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 23:0210-delat ska ha en tunn ring innanför kassetten... så där har du det nog 🙂
10-delat ska ha en tunn ring innanför kassetten... så där har du det nog 🙂
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 10:39(L) funbeat forum:et. Det löser det mesta!
(L) funbeat forum:et. Det löser det mesta!
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 10:52Vilken storlek är minsta drevet? Sram med 11-X har ingen inre distans utan den är inbyggt i 11 drevet. Antar att det blir för tajt för kedjan annars.
Vilken storlek är minsta drevet? Sram med 11-X har ingen inre distans utan den är inbyggt i 11 drevet. Antar att det blir för tajt för kedjan annars.