Quote from Guest on 13 July 2011, 15:38Mina flaskhållare har börjat skallra och röra sig mer och mer. Undersökte detta närmare, skruvarna är åtdragna men de gängade "hylsorna" som sitter fast i ramen har börjat lossna. Det är en carbon ram.
Hur åtgärdar man detta? Superlim? Lämna in någonsta
Mina flaskhållare har börjat skallra och röra sig mer och mer. Undersökte detta närmare, skruvarna är åtdragna men de gängade "hylsorna" som sitter fast i ramen har börjat lossna. Det är en carbon ram.
Hur åtgärdar man detta? Superlim? Lämna in någonsta
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 15:48Borra ut och byt gänghylsan innan den vibrerat upp ett större hål i rammen så du får gå upp i storlek.
Cykelverkstad jan säkert hjälpa eller så köper du verktyg och hylsor hos Tools, Ahlsell motsvarande
Borra ut och byt gänghylsan innan den vibrerat upp ett större hål i rammen så du får gå upp i storlek.
Cykelverkstad jan säkert hjälpa eller så köper du verktyg och hylsor hos Tools, Ahlsell motsvarande
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 16:02Du ska få ut den utan att få skit inne i ramen som är svårt att få ut och utan att den börjar rotera och ytterligare skada ramen. Jag hade nog övervägt epoxilim istället. Ta den till en van reparatör som kan titta på den i verkligheten och ge ett bättre o
Du ska få ut den utan att få skit inne i ramen som är svårt att få ut och utan att den börjar rotera och ytterligare skada ramen. Jag hade nog övervägt epoxilim istället. Ta den till en van reparatör som kan titta på den i verkligheten och ge ett bättre o
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 16:05Ok..tack för svar! Då blir det nog att testa med att limma först och sen i annat fall borra ur om inte limning skulle funka.
Ok..tack för svar! Då blir det nog att testa med att limma först och sen i annat fall borra ur om inte limning skulle funka.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 20:09Troligen är det en så kallad "popnut", då kan du tajta till den igen med en popnut-tång.
Troligen är det en så kallad "popnut", då kan du tajta till den igen med en popnut-tång.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 22:14Det går att lösa genom att dra åt skruven ännu hårdare, då dras pop-nuten åt och den klämms fast igen.
Det går att lösa genom att dra åt skruven ännu hårdare, då dras pop-nuten åt och den klämms fast igen.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 22:19Eller så drar du sönder gängan.
Eller så drar du sönder gängan.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 22:20Vad är det för ram?
Vad är det för ram?
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 22:31En Ambrosio Celcius, budget carbonram som köptes begagnad.
En Ambrosio Celcius, budget carbonram som köptes begagnad.
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 23:58Skall du försöka tighta till den så använd verktyget inte en skruv som någon föreslog, det är rent för stor risk att du drar gängerna eller att skruven skär.
Skall du försöka tighta till den så använd verktyget inte en skruv som någon föreslog, det är rent för stor risk att du drar gängerna eller att skruven skär.