Quote from Guest on 8 May 2011, 09:50Trainerdäcket utbytt mot landsvägsdäck! Spinningpedalerna utbytta mot SPD-SL-pedaler! Första cykelturen avklarad(runt kvarteret kl.22.15. Jodå inte så farligt mörkt, det här är ju norrland och midnattssolen:-))
MEN nu till inläggsfrågan:
När jag höll på
Trainerdäcket utbytt mot landsvägsdäck! Spinningpedalerna utbytta mot SPD-SL-pedaler! Första cykelturen avklarad(runt kvarteret kl.22.15. Jodå inte så farligt mörkt, det här är ju norrland och midnattssolen:-))
MEN nu till inläggsfrågan:
När jag höll på
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 10:00Hur krokigt är krokigt. Är de bara lätt böjda kan du nog böja tillbaka dem, men det låter som att du kanske vill ta cykeln till en cykelhandlare för justering av ekerspänning och geometri.
Är de knäckta bör de bytas.
Hur krokigt är krokigt. Är de bara lätt böjda kan du nog böja tillbaka dem, men det låter som att du kanske vill ta cykeln till en cykelhandlare för justering av ekerspänning och geometri.
Är de knäckta bör de bytas.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 15:15Talar du om ekrar som kryssar andra ekrar eller ekrar som går direkt från navet till fälgen utan att kryssa andra ekrar?
Talar du om ekrar som kryssar andra ekrar eller ekrar som går direkt från navet till fälgen utan att kryssa andra ekrar?
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 16:02Varför inte byta? De kostar i och för sig säkert 10:-
Varför inte byta? De kostar i och för sig säkert 10:-
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 20:40Jovisst kan man ju byta. Jag undrade mest om det är vanligt med ekrar som inte är helt raka? Jag köpte cykeln i januari, har använt den 10ggr med trainern. När jag i lördags skulle byta till landsvägsdäck såg jag att några av ekrarna inte var helt raka. D
Jovisst kan man ju byta. Jag undrade mest om det är vanligt med ekrar som inte är helt raka? Jag köpte cykeln i januari, har använt den 10ggr med trainern. När jag i lördags skulle byta till landsvägsdäck såg jag att några av ekrarna inte var helt raka. D
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 08:02Svara på min fråga ovan, så vi kan avgöra om det är ett problem eller inte.
På kryssekrade hjul får ekrarna helt naturligt en vinkel där de korsar varandra - är det detta det är tal om?
Svara på min fråga ovan, så vi kan avgöra om det är ett problem eller inte.
På kryssekrade hjul får ekrarna helt naturligt en vinkel där de korsar varandra - är det detta det är tal om?
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 16:51Sorry! Jo, det är helt "vanliga" ekrar.
Sorry! Jo, det är helt "vanliga" ekrar.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 21:14En bild säger mer än tusen ord ?
En bild säger mer än tusen ord ?