Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tävling i Lövånger som ligger ca 8 mil norr om Umeå och 5 mil söder om Skellefteå.

Tävlingsdistanser (Herrar/Damer):
15 km
7,7 km
3,6 km

Starttid: 15:00 - samtliga distanser

Anmälningsinformation och mer om tävlingen på

http://www.luaik.se/skidor/LLoppet.htm

Har själv inte bestämt mig om jag skall springa eller inte. Avvaktar någon vecka till.

Har nu bestämt mig för att springa 15 km, om inget oförutsett inträffar. Någon mer som tänkt göra det?

Nu är jag anmäld på 15 km! 🙂 Skall bli trevligt med en ny tävlingsbekantskap. Banan går i en slinga ut mot havet. En bit asfalt i början och slutet, men mestadels grusväg och även en bit terräng. Inte särskillt kuperat, dock fick jag höra att det är lit

Hade funderat på att springa 7,7 km. Någon som vet hur den sträckan är. Terräng, asfalt, kuperat ?????
/annelie

Om jag förstod det rätt så är 7,7-slingan i princip andra halvan av 15 km-slingan. Starten är ute i Munkviken. Som jag fick det förklarat så är det inte särskilt kuperat, dock med en lite jobbig slakmota på slutet. Underlaget skall vara lite blandat, mest

Jättehärligt lopp! Kanonfin sträckning och bra arrangemang! Rekommenderar loppet starkt!

Kom in på 1:14:18 vilket jag är sjukt nöjd med (15,22 km visade min GF 305:a att sträckan var).

Får också gratulera min reskamrat Håkan till ett kanonlopp på 1:12:0

Måste också instämma i Görans lovord om loppet och dagen! Norrlandssommaren kan också bjuda på bra löptemperatur +13C. Hoppas vi blir ännu fler nästa år!

Kom i mål på tiden 37.42. Ganska nöjd. Min gps visade på 7,96 km.

Annelie: Då hade du i princip exakt samma sträcka som jag. Minns att jag kollade precis när jag passerade 7,7-starten i Munkviken och då hade jag 7,28, vilket alltså innebär 7,94 därifrån och in. Jag kanske genade lite i någon kurva. 😉