Quote from Guest on 19 June 2008, 23:30Tävling i Lövånger som ligger ca 8 mil norr om Umeå och 5 mil söder om Skellefteå.
Tävlingsdistanser (Herrar/Damer):
15 km
7,7 km
3,6 kmStarttid: 15:00 - samtliga distanser
Anmälningsinformation och mer om tävlingen på
www.luaik.se/skidor/LLoppet.htm
Tävling i Lövånger som ligger ca 8 mil norr om Umeå och 5 mil söder om Skellefteå.
Tävlingsdistanser (Herrar/Damer):
15 km
7,7 km
3,6 km
Starttid: 15:00 - samtliga distanser
Anmälningsinformation och mer om tävlingen på
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 23:40Har själv inte bestämt mig om jag skall springa eller inte. Avvaktar någon vecka till.
Har själv inte bestämt mig om jag skall springa eller inte. Avvaktar någon vecka till.
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 15:40Har nu bestämt mig för att springa 15 km, om inget oförutsett inträffar. Någon mer som tänkt göra det?
Har nu bestämt mig för att springa 15 km, om inget oförutsett inträffar. Någon mer som tänkt göra det?
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 11:28Nu är jag anmäld på 15 km! 🙂 Skall bli trevligt med en ny tävlingsbekantskap. Banan går i en slinga ut mot havet. En bit asfalt i början och slutet, men mestadels grusväg och även en bit terräng. Inte särskillt kuperat, dock fick jag höra att det är lit
Nu är jag anmäld på 15 km! 🙂 Skall bli trevligt med en ny tävlingsbekantskap. Banan går i en slinga ut mot havet. En bit asfalt i början och slutet, men mestadels grusväg och även en bit terräng. Inte särskillt kuperat, dock fick jag höra att det är lit
Quote from Niklas Borselius on 3 July 2008, 21:24Hade funderat på att springa 7,7 km. Någon som vet hur den sträckan är. Terräng, asfalt, kuperat ?????
/annelie
Hade funderat på att springa 7,7 km. Någon som vet hur den sträckan är. Terräng, asfalt, kuperat ?????
/annelie
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 22:20Om jag förstod det rätt så är 7,7-slingan i princip andra halvan av 15 km-slingan. Starten är ute i Munkviken. Som jag fick det förklarat så är det inte särskilt kuperat, dock med en lite jobbig slakmota på slutet. Underlaget skall vara lite blandat, mest
Om jag förstod det rätt så är 7,7-slingan i princip andra halvan av 15 km-slingan. Starten är ute i Munkviken. Som jag fick det förklarat så är det inte särskilt kuperat, dock med en lite jobbig slakmota på slutet. Underlaget skall vara lite blandat, mest
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 20:39Jättehärligt lopp! Kanonfin sträckning och bra arrangemang! Rekommenderar loppet starkt!
Kom in på 1:14:18 vilket jag är sjukt nöjd med (15,22 km visade min GF 305:a att sträckan var).
Får också gratulera min reskamrat Håkan till ett kanonlopp på 1:12:0
Jättehärligt lopp! Kanonfin sträckning och bra arrangemang! Rekommenderar loppet starkt!
Kom in på 1:14:18 vilket jag är sjukt nöjd med (15,22 km visade min GF 305:a att sträckan var).
Får också gratulera min reskamrat Håkan till ett kanonlopp på 1:12:0
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 21:10Måste också instämma i Görans lovord om loppet och dagen! Norrlandssommaren kan också bjuda på bra löptemperatur +13C. Hoppas vi blir ännu fler nästa år!
Måste också instämma i Görans lovord om loppet och dagen! Norrlandssommaren kan också bjuda på bra löptemperatur +13C. Hoppas vi blir ännu fler nästa år!
Quote from Niklas Borselius on 5 July 2008, 21:15Kom i mål på tiden 37.42. Ganska nöjd. Min gps visade på 7,96 km.
Kom i mål på tiden 37.42. Ganska nöjd. Min gps visade på 7,96 km.
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 21:22Annelie: Då hade du i princip exakt samma sträcka som jag. Minns att jag kollade precis när jag passerade 7,7-starten i Munkviken och då hade jag 7,28, vilket alltså innebär 7,94 därifrån och in. Jag kanske genade lite i någon kurva. 😉
Annelie: Då hade du i princip exakt samma sträcka som jag. Minns att jag kollade precis när jag passerade 7,7-starten i Munkviken och då hade jag 7,28, vilket alltså innebär 7,94 därifrån och in. Jag kanske genade lite i någon kurva. 😉