Quote from Guest on 26 November 2009, 22:23Vi fikk ikke snakket noe særlig om lab-journalen. Hvis det er noe dere ikke forstår, kan dere skrive et innlegg her. For å svare på de forskjellige spørsmålene i journalen må dere gjerne spørre meg om råd, eller ta et søk på nettet.
Vi fikk ikke snakket noe særlig om lab-journalen. Hvis det er noe dere ikke forstår, kan dere skrive et innlegg her. For å svare på de forskjellige spørsmålene i journalen må dere gjerne spørre meg om råd, eller ta et søk på nettet.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 22:33Forstår ikke tabellen på side 5, utarbeidelse av en individuell intensitetsskala. Hva skal jeg skrive inn i rutene?
Forstår ikke tabellen på side 5, utarbeidelse av en individuell intensitetsskala. Hva skal jeg skrive inn i rutene?
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 15:49Du tar utgangspunkt i makspulsen din, og regner ut den relative pulsen din i prosent. Eks: din maks er 200 da vil 60% være 120. Jeg har forøvrig lagt ut en kalkulator på frontersiden til 10CD, da kan du bare skrive inn makspulsen din og kalkulatoren ordne
Du tar utgangspunkt i makspulsen din, og regner ut den relative pulsen din i prosent. Eks: din maks er 200 da vil 60% være 120. Jeg har forøvrig lagt ut en kalkulator på frontersiden til 10CD, da kan du bare skrive inn makspulsen din og kalkulatoren ordne
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 18:50Nå forstod jeg! Takk!
Nå forstod jeg! Takk!
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 18:32Hvordan regner vi ut oppgave fem? Hvor mange kalorier vi har brukt?
Hvordan regner vi ut oppgave fem? Hvor mange kalorier vi har brukt?
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 19:06Jeg har lagt ut et word-dokument på frontersiden deres. Dette dokumentet viser hvor mange kilokalorier som forbrukes under ulike aktiviteter. Litt regning må nok til, men dette fikser du sikkert.
Jeg har lagt ut et word-dokument på frontersiden deres. Dette dokumentet viser hvor mange kilokalorier som forbrukes under ulike aktiviteter. Litt regning må nok til, men dette fikser du sikkert.
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 19:32Kan du hjelpe meg med et spørsmål fra heftet?
Hvordan forandrer hvilepulsen og makspulsen seg i forhold til alder? Jeg trodde den økte, siden noen blir kanskje i dårligere form. men i følge den formelen som vi kan bruke til å regne ut ca makspuls i det an
Kan du hjelpe meg med et spørsmål fra heftet?
Hvordan forandrer hvilepulsen og makspulsen seg i forhold til alder? Jeg trodde den økte, siden noen blir kanskje i dårligere form. men i følge den formelen som vi kan bruke til å regne ut ca makspuls i det an
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 20:32Ja, det er riktig. Makspulsen blir lavere jo eldre du blir, men ikke så mye hvis du trener og holder deg i form. Dette skyldes at hjerte og blodårer blir mindre elastisk jo eldre man blir. Hvilepulsen kan du trene lavere. Dette kalles minuttvolum og er, s
Ja, det er riktig. Makspulsen blir lavere jo eldre du blir, men ikke så mye hvis du trener og holder deg i form. Dette skyldes at hjerte og blodårer blir mindre elastisk jo eldre man blir. Hvilepulsen kan du trene lavere. Dette kalles minuttvolum og er, s
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 20:48Hei, jeg hadde et problem med klokka. Skal gi et eks. Jeg starter klokka, løper 10 sekunder etter, ferdig når klokka er på 50 sekunder, stopper klokka. Når jeg går inn på file, står det at jeg løpte det på 1 min når jeg egentlig løpte det på 40 sekunder.
Hei, jeg hadde et problem med klokka. Skal gi et eks. Jeg starter klokka, løper 10 sekunder etter, ferdig når klokka er på 50 sekunder, stopper klokka. Når jeg går inn på file, står det at jeg løpte det på 1 min når jeg egentlig løpte det på 40 sekunder.
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 21:14Du er ikke den eneste som har hatt dette problemet, dessverre. Da må du estimere en slutttid og en gjennomsnittspuls. Jeg går ut i fra at du fikk en gjennomsnittspuls på det første draget som du kan benytte. Når du trener etter intervallprinsippet er det
Du er ikke den eneste som har hatt dette problemet, dessverre. Da må du estimere en slutttid og en gjennomsnittspuls. Jeg går ut i fra at du fikk en gjennomsnittspuls på det første draget som du kan benytte. Når du trener etter intervallprinsippet er det