Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det skall ju bli fint väder till helgen så jag tänkte bara höra vad ni rekommenderar.
Jag är relativ "nybörjare" på cykeling, första gången VR i alla fall, tränar som fan i veckorna dock.

En bauta-tur på Lördag, typ 13-15 mil tänkte jag testa som nytt to

Själv ska jag cykla 40-60 km på lördagen (Introkurs i att köra på rulle) och sedan på söndagen så blir det 92 km (Hallontårterunda)...det är planen i alla fall 🙂
Båda turerna är med Hisingens CK i Göteborg om någon vill hänga på.

Det är nog upp till di

kör så långt du orkar på lördag 😀 sen kan du ju alltid köra några mil på söndagen om kroppen tillåter det. men jag skulle nog hellre köra 14 mil på lördagen istället för att köra 7 på lör och 7 på sön.

Håller med Kalle, kör så långt du orkar på lördagen, sedan mat och vila och kör på söndagen sedan så långt du orkar igen... (H)

Håller med Linus. försök att köra i alla fall ett långpass på helgen - över 10 mil - med fördel på lördagen. Sen käkar du som f*n och sätter dig på cykeln igen på söndagen och kör ett återhämtningspass om inte annat!

De kortare rundorna kör man ju ändå

mitt tips.
15mil lördag ... återhämntningspass på söndag.
högkadens ... 22-25km/h ... 3-5 timmar ....

Hoppas jag kan komma ifrån någon av dagarna och köra lite med 🙂

Japp, jag förlorade stort 😀
...och jag tror att de andra har mer erfarenhet så lyssna på dem.

Mitt tips!
Kör så långt du orkar på lördagen, och något på söndag men framför allt, missa inte Paris-Roubaix på TV på söndag...!
Pavé och Roberto Vacchi (stavar man så?) kan det bli bättre!!!
Kroppen behöver vila efter långtur.

Sant, och vem vill missa kullerstenarna på Paris-Roubaix (ursäkta stavningen!). Däremot kan du ju ta återhämtningspasset på en trainer framför TV:n där du kollar på P-R. Fast, det kommer ju vara apbra väder och då vill man ju köra sitt första pass i kortä

> Sant, och vem vill missa kullerstenarna på Paris-Roubaix (ursäkta stavningen!).

Varför ska vi ursäkta stavningen? Den är helt korrekt. 🙂