Quote from Guest on 24 July 2010, 15:35Hade ett besök ner i asfalten idag med min Trek kolfibercykel.
Resultatet blev ett skrapmärke på cirka 4cm på röret som går upp från bakgaffeln mot sadeln nästan vid bakbromsen.
Finns det någon möjlighet att laga en sådan skada?
Hade ett besök ner i asfalten idag med min Trek kolfibercykel.
Resultatet blev ett skrapmärke på cirka 4cm på röret som går upp från bakgaffeln mot sadeln nästan vid bakbromsen.
Finns det någon möjlighet att laga en sådan skada?
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 15:45TREK har väl livstidsgaranti på sina ramar?
TREK har väl livstidsgaranti på sina ramar?
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 16:01Fast den gäller inte vid krash..
Fast den gäller inte vid krash..
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 16:04Är inte fiberna skadade så är det inget att fundera på.
Lite nagellack på.
Är inte fiberna skadade så är det inget att fundera på.
Lite nagellack på.
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 16:20Fiberna är helt klart skadade!
Fiberna är helt klart skadade!
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 16:22Låt någon på SAABs plastavdelning fixa det mot rimlig betalning.
Låt någon på SAABs plastavdelning fixa det mot rimlig betalning.
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 16:49Eller hör med närmaste segelflygklubb. De har ofta någon som har gått kurs i att laga skador i kompositmaterial.
Eller hör med närmaste segelflygklubb. De har ofta någon som har gått kurs i att laga skador i kompositmaterial.
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 19:48Har du Länsförsäkringar täcker dom det. Om inte, epoxi och klarlack så blir det fiint.
Har du Länsförsäkringar täcker dom det. Om inte, epoxi och klarlack så blir det fiint.
Quote from ellen olsson on 24 July 2010, 19:52När det gäller Länsförsäkringar så beror det helt och hållet på var du bor. I Göteborg ersätter de knappt värdet av en s.k. cykel du fått på köpet vid ett TV-köp...
När det gäller Länsförsäkringar så beror det helt och hållet på var du bor. I Göteborg ersätter de knappt värdet av en s.k. cykel du fått på köpet vid ett TV-köp...
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 20:29Jag vill minnas att Kadens hade en artikel om lagning av kolfibermaterial för en tid sedan. Kanske artikeln kan ge en ledtråd om hur och var laga en kolfiberram? Jag minns tyvärr inte när artikeln publicerades.
Jag vill minnas att Kadens hade en artikel om lagning av kolfibermaterial för en tid sedan. Kanske artikeln kan ge en ledtråd om hur och var laga en kolfiberram? Jag minns tyvärr inte när artikeln publicerades.