Quote from Guest on 1 August 2011, 11:51När jag kollar på beteckningen på kullagret som sitter i mitt bakhjul så har det tillägget C3 vilket enligt SKF katalogen betyder att lagret har mer glapp än normalt. Enligt samma katalog så ska man undvika glapp men i vissa fall så kan glapp vara bra t.e
När jag kollar på beteckningen på kullagret som sitter i mitt bakhjul så har det tillägget C3 vilket enligt SKF katalogen betyder att lagret har mer glapp än normalt. Enligt samma katalog så ska man undvika glapp men i vissa fall så kan glapp vara bra t.e
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 12:01Möjligen kostnaden (t-) och att det inte krävs mer för den typ av cykling som cykeln är anpassad för.
Möjligen kostnaden (t-) och att det inte krävs mer för den typ av cykling som cykeln är anpassad för.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 13:09Det var det enda anledningen som jag kunde komma på också..men man vet ju aldrig. Jag gissar att det funkar att sätta i ett lager med normal glapp det vill säga utan "C" tillägg i betäckningen.
Det var det enda anledningen som jag kunde komma på också..men man vet ju aldrig. Jag gissar att det funkar att sätta i ett lager med normal glapp det vill säga utan "C" tillägg i betäckningen.
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 01:18Du kan utan problem sätta i ett icke C3 lager. C3 lager brukar återfinnas där det snurras fort, typ 10 000rpm.
Du kan utan problem sätta i ett icke C3 lager. C3 lager brukar återfinnas där det snurras fort, typ 10 000rpm.
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 10:54Hehe..ja, riktigt så snabbt rullar inte mina cykelhjul. Tack för hjälpen (t+)
Hehe..ja, riktigt så snabbt rullar inte mina cykelhjul. Tack för hjälpen (t+)
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 21:34Bytte kullager i mittbakhjul i våras, den hade gummikapsling på ena sidan och plåt på andra, vilket hade rostat ihop, prata med en kullagerleverantör, han sa att jag i princip kan sätta dit vad jag vill, (standardmått) gummi lite trögare men håller tätare
Bytte kullager i mittbakhjul i våras, den hade gummikapsling på ena sidan och plåt på andra, vilket hade rostat ihop, prata med en kullagerleverantör, han sa att jag i princip kan sätta dit vad jag vill, (standardmått) gummi lite trögare men håller tätare