Quote from Guest on 9 June 2011, 22:23Fick ett tickande ljud från mitt ksyrium elite framhjul som har gått 40 mil (testade med annat hjul) så jag justerade lagerspänningen och smörjde lite där ekrarna går in i navet och det försvann.
Jag gick efter park tools guide med mottot så lite spänni
Fick ett tickande ljud från mitt ksyrium elite framhjul som har gått 40 mil (testade med annat hjul) så jag justerade lagerspänningen och smörjde lite där ekrarna går in i navet och det försvann.
Jag gick efter park tools guide med mottot så lite spänni
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 22:33Okej va bra 🙂
Tycker du att det är ett bra sätt att justera på som jag har gjort ovan?
När man justerar navet på bakhjulet kan man låta allt sitta som det gör eller ska man ta av kedjan eller så?
Okej va bra 🙂
Tycker du att det är ett bra sätt att justera på som jag har gjort ovan?
När man justerar navet på bakhjulet kan man låta allt sitta som det gör eller ska man ta av kedjan eller så?
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 14:46Jag brukar ta loss bakhjulet när jag fixar lagerspänningen, sedan håller jag i navbultarna samtidigt som jag snurrar runt hjulet. På så vis känner jag om hjulet känns snurra bra, om det är för hårt/löst spänt eller i obalans.
Det kräver lite handakrobat
Jag brukar ta loss bakhjulet när jag fixar lagerspänningen, sedan håller jag i navbultarna samtidigt som jag snurrar runt hjulet. På så vis känner jag om hjulet känns snurra bra, om det är för hårt/löst spänt eller i obalans.
Det kräver lite handakrobat
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 15:36Det känns faktiskt bra tycker att hjulen snurrar mycket bättre nu än de gjorde fabriksinställda. Det som förbryllar mig lite det är att lagerspänningen också är beroende hur hårt man spänner snabbkopplingen vilket borde innebära att det kan bli lite probl
Det känns faktiskt bra tycker att hjulen snurrar mycket bättre nu än de gjorde fabriksinställda. Det som förbryllar mig lite det är att lagerspänningen också är beroende hur hårt man spänner snabbkopplingen vilket borde innebära att det kan bli lite probl
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 19:36Det tickande ljudet kan mycket väl kommit från ekrarnas ganska speciella infästning i navflänsarna, hade du lite olja där så fick det nog tyst på ljudet.
Det tickande ljudet kan mycket väl kommit från ekrarnas ganska speciella infästning i navflänsarna, hade du lite olja där så fick det nog tyst på ljudet.