Quote from Guest on 10 April 2011, 10:59Nån som kan tipsa på fina rundor runt Malmköping? Ämnar vara där över påskhelgen och vill ut lite.
Tänkte cykla dit först över Läggesta på torsdagen och hem måndag eller tisdag. Men mellan det vill jag ta nån runda.
Nån som kan tipsa på fina rundor runt Malmköping? Ämnar vara där över påskhelgen och vill ut lite.
Tänkte cykla dit först över Läggesta på torsdagen och hem måndag eller tisdag. Men mellan det vill jag ta nån runda.
Quote from Berit Bengtson on 10 April 2011, 11:09Det finns många fina rundor i den delen av Sörmland.
En relativt kort, men fin, är att cykla runta sjöarna Dunkern och Misteln.
Vägen är asfalterad på båda sidorna av sjön, men om jag kommer ihåg rätt ganska slite på södersidan.
Kuriosa: Strax före Gryts
Det finns många fina rundor i den delen av Sörmland.
En relativt kort, men fin, är att cykla runta sjöarna Dunkern och Misteln.
Vägen är asfalterad på båda sidorna av sjön, men om jag kommer ihåg rätt ganska slite på södersidan.
Kuriosa: Strax före Gryts
Quote from Rasmus Olsson on 10 April 2011, 13:50Tack!
Mina erfarenheter som passagerare i bil, är att väg 57 från Gnesta till Sparreholm är smal och utan vägren.
Väg 55 är förvisso sista biten mot Malmköping norrifrån, 2+1 väg, men för nåra veckor sen när vi körde där, konstaterade vi att vägrenen v
Tack!
Mina erfarenheter som passagerare i bil, är att väg 57 från Gnesta till Sparreholm är smal och utan vägren.
Väg 55 är förvisso sista biten mot Malmköping norrifrån, 2+1 väg, men för nåra veckor sen när vi körde där, konstaterade vi att vägrenen v
Quote from Berit Bengtson on 10 April 2011, 15:29Jag har många ggr kört både 55an och 57an, både på cykel och i bil.
Jag föredrar att cykla 57an.
Men självklart skall du välja den väg som du föredrar.Vad gäller övrig cykling i Sörmland så kan du kanske få en del tips genom att kolla hur Näckrosleden ä
Jag har många ggr kört både 55an och 57an, både på cykel och i bil.
Jag föredrar att cykla 57an.
Men självklart skall du välja den väg som du föredrar.
Vad gäller övrig cykling i Sörmland så kan du kanske få en del tips genom att kolla hur Näckrosleden ä
Quote from Rasmus Olsson on 10 April 2011, 20:32Jag föredrar ingen alls. Jag är gärna villig testa dina förslag, så länge de är asfalterade och utan grus då det är räcer jag ska cykla.
Den där vägen norr om sjöarna, är den asfalterad också?
Jag föredrar ingen alls. Jag är gärna villig testa dina förslag, så länge de är asfalterade och utan grus då det är räcer jag ska cykla.
Den där vägen norr om sjöarna, är den asfalterad också?
Quote from Berit Bengtson on 10 April 2011, 20:37Alla vägar jag har rekommenderat är asfalt och jag har cyklat dem på racer.
(Men jag har inte cyklat alla vägarna de senaste 12 mån)Redigerat:
En liten del av rutten för Fhofs 49mils Brevet, den del som går norr om sjön Skunden (genvägen mellan 53an och
Alla vägar jag har rekommenderat är asfalt och jag har cyklat dem på racer.
(Men jag har inte cyklat alla vägarna de senaste 12 mån)
Redigerat:
En liten del av rutten för Fhofs 49mils Brevet, den del som går norr om sjön Skunden (genvägen mellan 53an och
Quote from Rasmus Olsson on 10 April 2011, 20:41Du ska ha tack, Ska fundera mer på vilken. Men du gav mig ju två förslag, så om du rekommenderar 55:an, så har jag en dit å en hem.
Du ska ha tack, Ska fundera mer på vilken. Men du gav mig ju två förslag, så om du rekommenderar 55:an, så har jag en dit å en hem.
Quote from Berit Bengtson on 10 April 2011, 21:05Vi får hoppas att vädret blir såpass fint så att det blir ngn cykling öht.
Men du får gärna tipsa om du hittar några bra rundor, Sörmland är fint att cykla i.
Vi får hoppas att vädret blir såpass fint så att det blir ngn cykling öht.
Men du får gärna tipsa om du hittar några bra rundor, Sörmland är fint att cykla i.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 08:36Jag föreslår Malmköping till Hälleforsnäs vidare förbi Fjällskäfte mot lv 214. Sväng norr på 214 och följ vägen till Hållsta. I Hållsta svänger du mot öster och följer den smala vägen via Älunda till rv 53. Följ 53:an till Malmköping och du har fått en ru
Jag föreslår Malmköping till Hälleforsnäs vidare förbi Fjällskäfte mot lv 214. Sväng norr på 214 och följ vägen till Hållsta. I Hållsta svänger du mot öster och följer den smala vägen via Älunda till rv 53. Följ 53:an till Malmköping och du har fått en ru
Quote from Rasmus Olsson on 11 April 2011, 10:10Tack Mårten!
Håkan "Men allra bäst blir den här vägen om du inte cyklar över Läggesta utan istället tar Tvetavägen från Södertälje och vid korsningen vid Nykvarna svänger vänster mot Järna för att sedan svänga höger mot Gnesta.
Kolla rutten för Fhofs 49
Tack Mårten!
Håkan "Men allra bäst blir den här vägen om du inte cyklar över Läggesta utan istället tar Tvetavägen från Södertälje och vid korsningen vid Nykvarna svänger vänster mot Järna för att sedan svänga höger mot Gnesta.
Kolla rutten för Fhofs 49