Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag är en 17 årig kille som satsar ganska mycket på simning, men behöver lite tips på hur jag ska köra uppvärmningen innan passet. Målet är att JSM kvala på sprint distanser (50 rygg, 50 fritt).

Hopprep & lätta tänj och sträckrörelser brukar göra susen.

Vilket menar du, landträning eller uppvärmning?

Är du 17 och satsar misstänker jag att du tillbringar en del tid på gymmet redan.

Uppvärmningen innan passet kör bara basic armhävningar, situps och upphopp. Veva på armarna för att få igång axlarna.

Jag syftade mer på uppvärmningen precis innan man hoppar i på simpasset. Det jag tänkte på var att, om man ska variera övningarna, så att man inte kör samma varje dag, utan att man har kanske tre eller fyra olika pass. Eller jag kanske inte behöver det.
J

hej jag simma med Växjö SS och alla våra grupper har en 15-30min program de köra som uppvärmning innan träning.

Det är säkert bäste att ta upp detta med Daniel, din tränare. han vet bättre än alla oss vad som behövs. vi vet inte hur ofta du träna, elle

Santsant, jag tänkte bara se om det fanns några bra tips, som jag sedan kunde diskutera med min tränare 🙂