Quote from Guest on 24 June 2014, 10:34Nu i helgen är det dax för min första tävling (Motala) där langning ingår under cykelmomentet, så jag undrar om det finns någon speciell etikett att iaktta på det momentet så att man minimerar tidsåtgången och inte förstör för andra?
Exempelvis:
Är det O
Nu i helgen är det dax för min första tävling (Motala) där langning ingår under cykelmomentet, så jag undrar om det finns någon speciell etikett att iaktta på det momentet så att man minimerar tidsåtgången och inte förstör för andra?
Exempelvis:
Är det O
Quote from Funbeat user on 24 June 2014, 10:44jag skulle bli riktig arg om du stannade framför mig.
om du behöver två flaskor sakta ner, ta en av de första och sedan ut med hand direkt för att visa att du vill har en till annars de bakom dig tror du är klart och ska ökar fart
jag skulle bli riktig arg om du stannade framför mig.
om du behöver två flaskor sakta ner, ta en av de första och sedan ut med hand direkt för att visa att du vill har en till annars de bakom dig tror du är klart och ska ökar fart
Quote from Funbeat user on 24 June 2014, 14:40Kom också ihåg att kasta det du ska kasta (vanligen tomma flaskor) i zonen för detta INNAN du kommer fram till själva langningen. Annars blir det krångligt när du ska få ner den fulla flaskan i stället och samtidigt bli av med den tomma.
Kom också ihåg att kasta det du ska kasta (vanligen tomma flaskor) i zonen för detta INNAN du kommer fram till själva langningen. Annars blir det krångligt när du ska få ner den fulla flaskan i stället och samtidigt bli av med den tomma.
Quote from Funbeat user on 24 June 2014, 18:17Dessutom får man inte skräpan ner. Förutom i skräp zonen. Enligt nya reglerna.
Dessutom får man inte skräpan ner. Förutom i skräp zonen. Enligt nya reglerna.
Quote from Funbeat user on 26 June 2014, 13:49Jag körde Motala ifjol då saktade jag ned lite innan och tog en flaska. Några meter (kanske 20?) senare fick jag en till flaska. Gick utmärkt.
Generellt försöker arrangörerna lägga vätskestationen där du har lägre fart än annars. Jag tror att det var en
Jag körde Motala ifjol då saktade jag ned lite innan och tog en flaska. Några meter (kanske 20?) senare fick jag en till flaska. Gick utmärkt.
Generellt försöker arrangörerna lägga vätskestationen där du har lägre fart än annars. Jag tror att det var en
Quote from Funbeat user on 26 June 2014, 14:47Tack för tipsen, det blir till att jonglera lite även om jag misstänker att vätskebehovet inte blir lika stort med 12 grader och regn som vid sol och 25 plus. Langningen är precis efter vändning vid 20,60,100 km, så farten lär vara rätt låg då.
Tack för tipsen, det blir till att jonglera lite även om jag misstänker att vätskebehovet inte blir lika stort med 12 grader och regn som vid sol och 25 plus. Langningen är precis efter vändning vid 20,60,100 km, så farten lär vara rätt låg då.