Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Såg att några använde Lap på intervallträningen idag. Dom tyckte på lap för varje intervall tror jag. Hur startar/stoppar man på intervaller, så inte vilotiden går in i resten av tiden osv? Gillar inte intervall länken där man måste förbestämma. Mvh

När du trycker på lap så räknas all tid till passet. Vilotiden är en del av passet.
Tryck på start/stop-knappen så räknas inte tiden in. Funktionen autostop bör fungera likadant.

Om jag inte minns fel kan det vara läge att inaktivera AutoLap om man ska använda Lap knappen, annars blir det en salig röra med Lap dels när man trycker själv och dels varje km (råkade ut för det när jag sprang några varv på ett 1,7 km spår och tryckte m

Okej. Men så när jag startar mitt pass trycker jag som vanligt på "Start" sen när jag börjar min första intervall trycker jag "Lap" och sen "Lap" när jag sprungit klart intervallen, vilar, sen trycker på "Lap" för nästa intervall? Som en start och stopp p

Precis! (t+) Om det då står "Etapp 10" när du stoppar klockan efter intervallen, så vet du att du har sprungit 10/2 = 5 intervaller. Osv. Bra när man är trött i huvudet... 😉