Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarLapland Ultra
You need to log in to create posts and topics.

100 km ultralöpning i midnattssol. Platsen är Adak i Lappland. Finns även kortare distanser. Starten går på fredagskvällen. Banan består till ca 50% av asfalt och går som en enda stor runda (ej flera varv alltså).
Hemsida: http://www.laplandultra.nu/

Ah, nostalgi. Jag växte upp i området. Rekomenderar människorna, kulturen, stämningen. Har aldrig sprungit loppet. Ta er tid att prata med lokalbefolkningen. 🙂

Det här vill jag verkligen springa nån gång så det är bara att fortsätta träna o träna o...

Det är ju "kut tils du stup". Man springer tills man blir less på att springa, och så får man någon slags eloge beroende på om man hann komma till halvmarasträckan, helmarasträckan eller längre... så man väljer själv hur tränad man vill vara inför loppet,

Min personliga åsikt är iofs att ska de vara så ska det, hela distansen är ju det intressanta. Men det är som sagt kanske bara jag. 🙂

Det är klart att man helst vill springa hela 🙂

Missa inte en av årets viktigaste svenska ultrahändelser! Lappland Ultra är Riksmästerskap på 100 km för första gången.

Man behöver inte tillhöra eliten för att våga. RM är öppet för alla som tillhör en klubb. Det är inte varje dag man får vara med på e

Jag siktar på att göra detta nästa år, det verkar vara en upplevelse utöver det vanliga.

Det är inte säkert att Lappland Ultra hålls nästa år. Det är 10:årsjubileum och arrangören funderar på om 10 år räcker. Kolla med arrangören innan du väljer att springa nästa år istället för i år.

Lycka till!

Janne_S

Hmm, det var ju trist att höra, för jag är ju inte redo för att köra i år. Då får jag sikta på nåt annat tyvärr. Jag hittar säkert något annat.