Quote from Guest on 24 September 2014, 15:44Är det någon mer än jag som har haft problem med att cykeldatorn (trådlös) lägger av när ni tänder cykelbelysning modell stark LED-lampa?
När jag tänder lampan så "fryser" hastighetsmätaren. Sedan när jag släcker lampan så funkar mätaren igen. Mycket mär
Är det någon mer än jag som har haft problem med att cykeldatorn (trådlös) lägger av när ni tänder cykelbelysning modell stark LED-lampa?
När jag tänder lampan så "fryser" hastighetsmätaren. Sedan när jag släcker lampan så funkar mätaren igen. Mycket mär
Quote from Berit Bengtson on 24 September 2014, 15:54Sådana störningar kan vara mer eller mindre omöjliga att bli av med
Men om du har en lampa med externt batteripack kan du prova med avstörningsferriter på sladden, typ:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkomponenter/kontakter/ferrit
Sådana störningar kan vara mer eller mindre omöjliga att bli av med
Men om du har en lampa med externt batteripack kan du prova med avstörningsferriter på sladden, typ:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkomponenter/kontakter/ferrit
Quote from Funbeat user on 24 September 2014, 23:41Ja det är externt batteripack så det är definitivt värt att testa.
Tack för tips, Håkan. Får bli ett besök hos Kjell o Co.
Ja det är externt batteripack så det är definitivt värt att testa.
Tack för tips, Håkan. Får bli ett besök hos Kjell o Co.
Quote from Funbeat user on 25 September 2014, 07:53Det finns Elsäkerhetskrav på elektriska produkter som reglerar EMC störning. Vissa Led typer är kända att störa ut annan elektronik. Du kan kontakta t.ex. Elsäkerhetsverket för att höra om produkten uppfyller dessa krav.
Annars så är det rätt att antinge
Det finns Elsäkerhetskrav på elektriska produkter som reglerar EMC störning. Vissa Led typer är kända att störa ut annan elektronik. Du kan kontakta t.ex. Elsäkerhetsverket för att höra om produkten uppfyller dessa krav.
Annars så är det rätt att antinge
Quote from Funbeat user on 25 September 2014, 08:56I år körde jag en gång med en Sigma BC 8.12 med ATS överföringsprotokoll (Sigma har en mer avancerad teknik också, tror jag).
Det var på en 600k brevet från Malmö. Jag satte på navdynamo med SON Edelux lampa på kvällen. När det blev dagsljus igen så jag
I år körde jag en gång med en Sigma BC 8.12 med ATS överföringsprotokoll (Sigma har en mer avancerad teknik också, tror jag).
Det var på en 600k brevet från Malmö. Jag satte på navdynamo med SON Edelux lampa på kvällen. När det blev dagsljus igen så jag
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 09:38Har varit och fixat ett ferritblock från Kjell & Co som Håkan tipsade om.
Efter lite experimenterande kan jag konstatera att det faktiskt hjälper!Upptäckte att det inte är själva lampan som stör cykeldatorn. Det är sladden från batteripacket. Lösningen
Har varit och fixat ett ferritblock från Kjell & Co som Håkan tipsade om.
Efter lite experimenterande kan jag konstatera att det faktiskt hjälper!
Upptäckte att det inte är själva lampan som stör cykeldatorn. Det är sladden från batteripacket. Lösningen
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 12:59Tejpa folie runt sladden då?
Tejpa folie runt sladden då?
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 13:25Ferritblocket kostade bara 22kr och ska väl hålla i ur och skur. Tejpa folie känns inte så hållbart i längden.
Ferritblocket kostade bara 22kr och ska väl hålla i ur och skur. Tejpa folie känns inte så hållbart i längden.
Quote from Funbeat user on 27 September 2014, 15:23Tack för tipset Micke, har haft samma problem på min MTB (t+)
Tack för tipset Micke, har haft samma problem på min MTB (t+)
Quote from Funbeat user on 27 September 2014, 22:14Tacka Håkan C vet ja!
Tacka Håkan C vet ja!