Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLidingötriathlon?
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att köpa en startplats i Lidingötriathlon till min pappa i julklapp. Är det en bra tävling?. Verkar vara lagom sträckor om man inte har kört förrut.

Är det nödvändigt med en MTB-cykel eller funkar det bra med en vanlig eller liknande racer?

Om man har någorlunda grundträning inom någon av diciplinerna så ska sträckorna inte vara något problem. Startbeviset funkar väl förhoppningsvis som ett incitament och sporre till lite mer träning också. Lidingö Tri verkar vara en mycket trevlig tävling (

Jag har kört Lidingö TRI två ggr. Min fru har tre starter. Vi gillar tävlingen skarpt.
Jag har kört med både MTB och med cyklocross. Det var skönare med MTB men snabbare med crossen. Flera av deltagarna körde på standard cyklar.
Klart pappa ska ha en sta

Kul med bra svar!
Självklart blir det en plats för mig också:-)
Blir nog en anmälan på en gång!

Cyklingen går till stor del på samma stigar som Lidingöloppet springs, det är förvisso banade motionsspår men det är inget som jag skulle köra med en racer i alla fall. 🙂 Det beror väl helt på hur ambitiös och seriös man vill vara, jag tror det blir rol

Räser med slicksdäck går nog fetbort. MTB eller CX funkar bra.

Klart du ska köpa det till pappa (och dig själv). Fast som funktionär kanske jag är lite partisk...

Vi är anmälda(V)

Bra Frida! Ha Kul!

Bra! Då ska jag försöka heja på er då ni passerar.