Quote from Guest on 25 July 2009, 22:55Sökte på nätet om hur andas (frisim) i öppet vatten och hittade följande video:
http://www.youtube.com/watch?v=ywrXQUvUkbU
Där tar man också upp "drafting". I vattnet!?!
Någon som kan förklara hur detta är möjligt?
På cykel så får ju No1 ta vinden men
Sökte på nätet om hur andas (frisim) i öppet vatten och hittade följande video:
Där tar man också upp "drafting". I vattnet!?!
Någon som kan förklara hur detta är möjligt?
På cykel så får ju No1 ta vinden men
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 23:05No2 får nog knappast motström, däremot blir det turbulens i vattnet som man säkert kan dra nytta av om man ligger tillräckligt nära. När man crawlar tillexempel så trycker kroppen vatten framför sig, vilket skapar ett "sug" bakom kroppen . Ligger man i de
No2 får nog knappast motström, däremot blir det turbulens i vattnet som man säkert kan dra nytta av om man ligger tillräckligt nära. När man crawlar tillexempel så trycker kroppen vatten framför sig, vilket skapar ett "sug" bakom kroppen . Ligger man i de
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 13:28Tycker man märker det ofta när manb simmar ifatt nån, du glider i kapp och det känns sjukt lätt att ligga bakom men går du ut och försöker simma om så går det bara inte..
Tycker man märker det ofta när manb simmar ifatt nån, du glider i kapp och det känns sjukt lätt att ligga bakom men går du ut och försöker simma om så går det bara inte..
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 19:17För min del tjänar jag massor på att ligga bakom nån för att jag slipper navigera själv och kan simma med bättre rytm och sen antar jag att man tappar lite glid varje gång man kikar upp. Men jag upplever också att man dras med lite, eller om det är att ma
För min del tjänar jag massor på att ligga bakom nån för att jag slipper navigera själv och kan simma med bättre rytm och sen antar jag att man tappar lite glid varje gång man kikar upp. Men jag upplever också att man dras med lite, eller om det är att ma
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 16:33Hur kommer det sig att "drafting" är tillåtet i simningen men inte vid cykeln? Fast det kanske bara gällde motionärer, nu blev jag lite osäker.
Har förstått att man bör ligga riktigt nära, i princip nudda fötterna på framförvarande, för att verkligen ku
Hur kommer det sig att "drafting" är tillåtet i simningen men inte vid cykeln? Fast det kanske bara gällde motionärer, nu blev jag lite osäker.
Har förstått att man bör ligga riktigt nära, i princip nudda fötterna på framförvarande, för att verkligen ku
Quote from ellen olsson on 5 August 2009, 16:45> Hur kommer det sig att "drafting" är tillåtet i simningen men inte vid cykeln? Fast det kanske bara gällde motionärer, nu blev jag lite osäker.
Det är dels en säkerhetsfråga och dels en "rättvisefråga".
> Hur kommer det sig att "drafting" är tillåtet i simningen men inte vid cykeln? Fast det kanske bara gällde motionärer, nu blev jag lite osäker.
Det är dels en säkerhetsfråga och dels en "rättvisefråga".