Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Jag har länge varit riktigt impade på ni som tränar och tävlar i triathlon.

Nu har jag själv fått en fix ide att anmäla mig till Lidingö Triathlon, sträckorna verkar ok för en helt nybörjare som inte tränar på elit nivå. MEN då är min fråga vad gö

Tror att den här frågan kommer upp lite då och då. Jag körde loppet för tre år sedan. Ett av mina absoluta favvolopp men omständigheter har gjort att jag inte kunnat vara med de senaste gångerna. Terrängen är lätt och kan köras med MTB, cross, hybrid elle

Att man kallar det terräng-triathlon är nog för att vid vanliga triathlon-tävlingar brukar både cykel- och löparbanorna vara i princip 100% asfalt.

Cyklingen går på Lidingölopps-spåret, så banan är väl i terrängsammanhang att klassa som motorväg. Det kommer att funka jättebra med en hybrid.

Tack för infon. Verkar som ett jättekul lopp. Blir nog till att anmäla mig om jag nu inte får för mig att köra en halvklassiker i stället och då springa halva lidingöloppet. Måste dock säga att Triathlon varianten verkar roligare.

Hej Maria,
Hoppas att du kommer. Det är en trevlig tävling. Jag är partisk eftersom jag är funktionär, men det är faktiskt trevligt även för mig med alla positiva deltagare. Alla typer av cyklar (och cyklister) utom rena lvg- och tempocyklar förekommer. Ä

Hej Patrik, Lite sen men tack för responsen. Bor i sthlm så att kolla rundan innan är ju inte fel. Även bra med inputen gällande cykel har en kompis som jag vill ha med men hon klagar på att hennes cykel inte är bra nog och korg har hon illafall inte, så

Visst ses vi, men du lär väl cykla förbi i full fart när jag står och pekar ut riktningen mitt i skogen. Det brukar vara tillfällen med provcykling av banan. Ha koll på hemsidan eller maila Thomas.
Lycka till med träningen!