Quote from Guest on 19 June 2013, 18:50http://www.dn.se/sport/lisa-norden-tog-silver-i-cykel-sm/
Är hon så bra, eller saknar vi bra kvinnliga cyklister.
http://www.dn.se/sport/lisa-norden-tog-silver-i-cykel-sm/
Är hon så bra, eller saknar vi bra kvinnliga cyklister.
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 19:00Hon är riktigt bra och vi saknar kvinnliga cyklister, tror jag är svaret på frågan. Lisa är grym men det är ont om tjejer som drar upp farten en bit över 40 km/h.
Hon är riktigt bra och vi saknar kvinnliga cyklister, tror jag är svaret på frågan. Lisa är grym men det är ont om tjejer som drar upp farten en bit över 40 km/h.
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 19:0380-20, kanske.(?)
Rätt dåligt med svenska tjejer som tävlar i vanliga gp lopp, troligen sämre inom tempo. Väl?
Får sondera resultatlistan.
80-20, kanske.(?)
Rätt dåligt med svenska tjejer som tävlar i vanliga gp lopp, troligen sämre inom tempo. Väl?
Får sondera resultatlistan.
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 19:17Det är tyvärr ont om tjejer som tävlar öht.
Det är tyvärr ont om tjejer som tävlar öht.
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 20:41Man kanske skulle börja tävla. 🙂 Inte för att jag kommer komma 2:a precis, men om det nu är så få så kan man ju fylla ut startlistorna iaf. 😉
Man kanske skulle börja tävla. 🙂 Inte för att jag kommer komma 2:a precis, men om det nu är så få så kan man ju fylla ut startlistorna iaf. 😉
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 21:14Varför?
Anses cykling som en "manlig" sport, saknas
det tävlingar eller sponsring?Det slår mig att jag utanför OS, nästan aldrig ser
eller hör talas om kvinnlig elitcykel (läser dock inga
svenska cykeltidningar).Inom simning, löpning och längdskidå
Varför?
Anses cykling som en "manlig" sport, saknas
det tävlingar eller sponsring?
Det slår mig att jag utanför OS, nästan aldrig ser
eller hör talas om kvinnlig elitcykel (läser dock inga
svenska cykeltidningar).
Inom simning, löpning och längdskidå
Quote from Funbeat user on 19 June 2013, 21:32Tycker ni? Emma är väl världsstjärna? O får mediaplats? Andra som Emilia Fahlin o Sara Mustonen ser man väl namnen på ibland också? Men bredden strax under toppen är kanske väldigt smal?
Tycker ni? Emma är väl världsstjärna? O får mediaplats? Andra som Emilia Fahlin o Sara Mustonen ser man väl namnen på ibland också? Men bredden strax under toppen är kanske väldigt smal?
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 00:22När du nämner dom känner jag igen namnen.
Men det är antagligen så att jag kommer ihåg dem från OS.Bläddrade i Procycling 2013/06, en bild i hela tidningen
med kvinnliga elitcyklister.
Cycle Sport 2012/07, ingen kvinna cyklist på reportagebild,
dock kv
När du nämner dom känner jag igen namnen.
Men det är antagligen så att jag kommer ihåg dem från OS.
Bläddrade i Procycling 2013/06, en bild i hela tidningen
med kvinnliga elitcyklister.
Cycle Sport 2012/07, ingen kvinna cyklist på reportagebild,
dock kv
Quote from ellen olsson on 20 June 2013, 01:43Damerna är internationellt konkurrenskraftiga på linjelopp men har nästan alltid haft svårt att hävda sig på tempo. På herrsidan gäller nästan det omvända.
Det är alltså inget nytt.
F.ö. så har Eva Nyström som blev fyra idag ett SM-brons och ett SM-silver
Damerna är internationellt konkurrenskraftiga på linjelopp men har nästan alltid haft svårt att hävda sig på tempo. På herrsidan gäller nästan det omvända.
Det är alltså inget nytt.
F.ö. så har Eva Nyström som blev fyra idag ett SM-brons och ett SM-silver
Quote from Funbeat user on 20 June 2013, 07:45Det är inte bara damelit som ser ut så. Det är samma situation på alla tjejklasser. Jag hörde att av VRs 22000 deltagare var 3000 tjejer så även motionslopp har få tjejer i förhållande till killar.
Det är inte bara damelit som ser ut så. Det är samma situation på alla tjejklasser. Jag hörde att av VRs 22000 deltagare var 3000 tjejer så även motionslopp har få tjejer i förhållande till killar.