Quote from Guest on 3 August 2009, 19:53Träningstyper
Alla träningstyper, förutom styrketräningen och alternativträningen, som jag nedan redogör för är anpassade och avsedda för att köras på cykel.
Uthållighet/distansträning
Uthållighet inom cykel förknippas först och främst med förmågan
Träningstyper
Alla träningstyper, förutom styrketräningen och alternativträningen, som jag nedan redogör för är anpassade och avsedda för att köras på cykel.
Uthållighet/distansträning
Uthållighet inom cykel förknippas först och främst med förmågan
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 20:03Det var mycket intressant läsning, Nu faller pusselbitarna på plats och nu får jag lägga upp min träning på ett helt annat sätt. 🙂
Mycket intressant David
Tackar
/ Markus
Det var mycket intressant läsning, Nu faller pusselbitarna på plats och nu får jag lägga upp min träning på ett helt annat sätt. 🙂
Mycket intressant David
Tackar
/ Markus
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 20:10Det går bra att föra en dialog med vad du tänker i de olika delarna och hur du ska hitta lämpliga lösningar.
Det går bra att föra en dialog med vad du tänker i de olika delarna och hur du ska hitta lämpliga lösningar.
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 20:57Jo jag tänkte ändra lite på min träning genom att försöka mig på mera intervaller, dels på platt väg som det står beskrivet ovan, Det som jag vill bli bättre på är uppförsbackarna..... som det är nu så är det inte en väldigt kort backe så sitter jag hela
Jo jag tänkte ändra lite på min träning genom att försöka mig på mera intervaller, dels på platt väg som det står beskrivet ovan, Det som jag vill bli bättre på är uppförsbackarna..... som det är nu så är det inte en väldigt kort backe så sitter jag hela
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 21:10Bålstyrka och styrka är korta svaret.
Det långa är att stå upp och köra på tyngre växlar uppför för att sedan växla tempo på backkrönet genom att dra igång igen på 1-2 kuggar tyngre växel så att farten går upp igen.
Detta görs vanligtvis på småkuperade vä
Bålstyrka och styrka är korta svaret.
Det långa är att stå upp och köra på tyngre växlar uppför för att sedan växla tempo på backkrönet genom att dra igång igen på 1-2 kuggar tyngre växel så att farten går upp igen.
Detta görs vanligtvis på småkuperade vä
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 13:06Så skall jag träna på att stå upp och cykla i backar så mycket jag kan....med vilken växel? Skall man gå ner på lilla klingan och köra så höga växlar som möjligt ( så att det går som fortast då? och sen när jag kommer upp lite i backen växla ner och utnyt
Så skall jag träna på att stå upp och cykla i backar så mycket jag kan....med vilken växel? Skall man gå ner på lilla klingan och köra så höga växlar som möjligt ( så att det går som fortast då? och sen när jag kommer upp lite i backen växla ner och utnyt
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 14:35I praktiken behöver du en riktig vinterträning som grund och sedan utifrån den bygga vidare. Då får du en högre lägstanivå och kan mer strukturerat hitta lösningar, allt efter ambition och tid.
Med tanke på dina problem så bör du börja med att sitta ned
I praktiken behöver du en riktig vinterträning som grund och sedan utifrån den bygga vidare. Då får du en högre lägstanivå och kan mer strukturerat hitta lösningar, allt efter ambition och tid.
Med tanke på dina problem så bör du börja med att sitta ned
Quote from Funbeat user on 7 August 2012, 09:54Tjena David
Hittade denna igen och har läst den ett antal ggr nu.... Jag tror att jag tränar lite fel och kör väldigt korta intervaller.
Det är ju en sak att köra varv efter varv på samma bana där man vet hur backen är samt hur mycket kraft man kan läg
Tjena David
Hittade denna igen och har läst den ett antal ggr nu.... Jag tror att jag tränar lite fel och kör väldigt korta intervaller.
Det är ju en sak att köra varv efter varv på samma bana där man vet hur backen är samt hur mycket kraft man kan läg
Quote from Funbeat user on 7 August 2012, 12:50Det är ett lite tudelat problem som du har.
Dels så brukar jag ha en period under senvintern-våren som det körs ganska hårt med 4-5 km intervaller och det ger en åkstyrka. Sedan behövs det fartträning med lagtempo och korta intervaller för att få upp fart
Det är ett lite tudelat problem som du har.
Dels så brukar jag ha en period under senvintern-våren som det körs ganska hårt med 4-5 km intervaller och det ger en åkstyrka. Sedan behövs det fartträning med lagtempo och korta intervaller för att få upp fart
Quote from Funbeat user on 7 August 2012, 17:09Ta med käk och småät vid tillfälle när ni kör hårt.
Ta med käk och småät vid tillfälle när ni kör hårt.