Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLite info till en gröngöling?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej. Tänkte testa Kalmar Mini Triathlon i sommar. Har aldrig gjort grenarna i följd förut och skulle vilja ha lite tips om hur man lägger upp byten, klädval etc.
T.e.x byter man om helt efter simningen, eller ska man cykla i ett par tajta badbyxor? Cykel

Jag kan komma med ett uttömmande svar men råder dig att t ex kolla här istället: http://www.svensktriathlon.org/

Läs under fliken träning så får du veta det mesta du behöver.

På minin kommer du att se alla varianter av det du beskriver.

Enklast: Kör hela loppet i samma kläder, dvs tajt linne, triathlonbyxor (cykelbyxor med mycket tunn stoppning). Man torkar snabbt på cykeln efter simningen. Jag rekommenderar skobyte. Är du b

Jag vet inte hur det är med tjejer och baddräkt - men som kille kan man på sprint eller kortare utan problem ha badbyxor i alla momenten!

Förresten, Johan, du kan ju komma och träna med oss i KSS så kan vi visa dig! Eller så lägger vi upp några träningspass på försommaren om och när nya brunnsbadet blir klart.

Tack så hemskt mycket för alla svar! Känner mig lite lugnare.
Sara, KSS som i Karlskrona Segel Sällskap eller? Får se, är inte så mycket för gruppträning men jag är absolut inte omöjlig. Tackar för erbjudandet.

Karlskrona Simsällskap. Jag tävlar för KSS men tränar rätt mycket själv eftersom jag bor lite off för gemensamma träningar. Typ nästan granne med dig tror jag 😉

akta dig Johan, nu blev nog Sara förnärmad 🙂 "Segelsällskapet" - me like 😀

Hehe, snabb googling så var det det som dök upp först 😉
Insåg med att du nästan bor runt knuten, jag jobbar dock i Kna så man kanske skulle ta med sig löpardojjorna till jobbet i sommar.

AHA! Då Johan är det bara att du hänger på mig jag cyklar till jobbet i Kna ett par gånger i veckan. Det brukar vara gott om plats på cykelbanan. 😀

12