Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLite knäkänningar efter runda - b …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur mycket gör benvärmare för att undvika känningar i knäna under/efter rundan med tanke på att tempen numera kan ligga runt ca 13-14 grader när man cyklar?
Kom gärna med rekommendationer om ni har några. 🙂

Dessutom, jag har ett par Durano Road Plus dä

Personligen går min gräns strax under 20 grader för knävärmare, kanske 17-18grader.

Enligt min Garmin hade vi 15.3 grader på kvällens träning i snitt. Jag hade benvärmare på mig under hela passet. Har känsliga knän vid "kyla". Med benvärmare känner jag inget i mina knän. Antar att vinterbibs åker på när vi kommer neråt +10 grader.

Nånstans mitt mellan 10 och 15 för ben. Är inte så känslig där, händer och familjejuvelerna blir kalla före knäna

Angående däcket känner inte knäna någon skillnad, du kan ju växla om det går för tungt.
Angående ben/knävärmare så kör jag med knävärmare mellan ca:7-17grader och under det blir det hela ben.

Sedan är det ju skillnad på tjockleken på värmarna också.

Ont i knäna? Är du säker på att du har sadeln på rätt höjd och position?
Ser du till att ha en tillräckligt lätt växel dvs att du håller kadensen uppe runt 90-strecket?

Själv kör jag barbent fram ner till +5. Knäont brukar jag mer förknippa med fel sittställning och för hög växel när det gäller cykling.

Jag är inne på Christers linje.

Annars kör jag knickers vid 15 grader eller kallare. Jag har, handen på hjärtat, inte känt av något vad gäller knäna även när jag inte gör det.

Under 10 grader, tror jag ... det är inte rocket science, kör jag med Craft t

Inställning av cykeln och klossarna är nog Nr 1. Men jag kör med knävärmare nästan jämt för att det är så göttigt. Ok vd +25 och uppåt har jag inte värmare.

Vänligen

P.

Snyggare solbränna utan knävärmare

12