Quote from Guest on 3 June 2010, 22:51Någon som har något bra trick för att lossa en pedal som sitter som ett as.
Båda satt hårt men den andra fick jag av innan verktyget gick av.Nu klurar jag på om det finns några trick för att få loss den? Typ.. knacka i golvet tre gånger, slakta en höna
Någon som har något bra trick för att lossa en pedal som sitter som ett as.
Båda satt hårt men den andra fick jag av innan verktyget gick av.
Nu klurar jag på om det finns några trick för att få loss den? Typ.. knacka i golvet tre gånger, slakta en höna
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 23:01Jag förmodar att du har greppat att högerpedalen är högergängad och vänsterpedalen vänstergängad? Om inte kan det bli ett elände att få av den ena.
Sen kan det behövas värma lite med en gaslåga, värmepistol eller liknande. Det hjälper om gängorna sitter
Jag förmodar att du har greppat att högerpedalen är högergängad och vänsterpedalen vänstergängad? Om inte kan det bli ett elände att få av den ena.
Sen kan det behövas värma lite med en gaslåga, värmepistol eller liknande. Det hjälper om gängorna sitter
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 23:04Japp - det har jag greppat, men när det sitter så hårt blir man ju nästan osäker på vad man vet,
Japp - det har jag greppat, men när det sitter så hårt blir man ju nästan osäker på vad man vet,
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 08:37Fast nyckel o knacka till med hammare på nyckeln. Alternativt förläng den fasta nyckeln med ett stålrör
Fast nyckel o knacka till med hammare på nyckeln. Alternativt förläng den fasta nyckeln med ett stålrör
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 09:06Lägg cykeln ner och spruta på 556 el liknande och låt verka, är det dåligt infettat från början kan detta hjälpa
Skaffa en stark kompis 🙂
Lägg cykeln ner och spruta på 556 el liknande och låt verka, är det dåligt infettat från början kan detta hjälpa
Skaffa en stark kompis 🙂
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 09:07Hävarm 🙂
Hävarm 🙂
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 09:12Jag röstar på värme.
Jag röstar på värme.
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 22:19Jag vill veta om Cykelcitys utlånade verktyg gjorde det de skulle...
Jag vill veta om Cykelcitys utlånade verktyg gjorde det de skulle...
Quote from Funbeat user on 5 June 2010, 00:03Hahaha... med rätt verktyg så kan man rubba världen. 🙂
Tack för alla tips.
Det visade sig att om man har tillgång till en PW-4 från Park Tool, så kan man kittla loss i stort sett vad som helst.
Hahaha... med rätt verktyg så kan man rubba världen. 🙂
Tack för alla tips.
Det visade sig att om man har tillgång till en PW-4 från Park Tool, så kan man kittla loss i stort sett vad som helst.
Quote from Anders Wallerstedt on 12 June 2010, 11:04PW-4:an löser det mesta.
BILD:http://www.parktool.com/images/products/productimages/det_PW-4_2005729_77106.jpg
Vissa pedaler har dock bara Insex, då kan ett förlängningsrör vara bra.Komihåg silverpasta eller fett när du monterar.
PW-4:an löser det mesta.
BILD:http://www.parktool.com/images/products/productimages/det_PW-4_2005729_77106.jpg
Vissa pedaler har dock bara Insex, då kan ett förlängningsrör vara bra.
Komihåg silverpasta eller fett när du monterar.