Quote from Guest on 22 June 2009, 09:33Simmar vanlig "tantbröstsim" och har alltid enkelt orkat åtminstone 1500 m.
Mina två senaste pass har jag fått avbryta efter 1000m för att andningen kollapsar. Problemen sitter sedan i upp till 2-3 h efter.
Trodde först att det var kloret men har testat
Simmar vanlig "tantbröstsim" och har alltid enkelt orkat åtminstone 1500 m.
Mina två senaste pass har jag fått avbryta efter 1000m för att andningen kollapsar. Problemen sitter sedan i upp till 2-3 h efter.
Trodde först att det var kloret men har testat
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 09:43Pollenallergi?
Pollenallergi?
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 15:45Nej, har ingen pollenallergi.
Cyklade Vätternrundan förra helgen och är fortfarande rätt stel kring nedre nackkotorna.
Har funderat på om det kan hänga ihop.
Ska testa ikväll igen. Skam den som ger sig :-D!
Nej, har ingen pollenallergi.
Cyklade Vätternrundan förra helgen och är fortfarande rätt stel kring nedre nackkotorna.
Har funderat på om det kan hänga ihop.
Ska testa ikväll igen. Skam den som ger sig :-D!
Quote from Jonas Täng on 22 June 2009, 17:43Det kan ju ha att göra med att kroppen inte är fullt återhämtad efter Vättern.
Annars är jag inne på samma tema som de andra. Simning inomhus = klor som retar luftvägarna, simning utomhus = pollen mm som retar luftvägarna. Oavsett om man är allergisk ell
Det kan ju ha att göra med att kroppen inte är fullt återhämtad efter Vättern.
Annars är jag inne på samma tema som de andra. Simning inomhus = klor som retar luftvägarna, simning utomhus = pollen mm som retar luftvägarna. Oavsett om man är allergisk ell
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 19:58Astma?
Väser det på in eller utandning?
Hur menar du med kollapsar?
Astma?
Väser det på in eller utandning?
Hur menar du med kollapsar?
Quote from Jonas Täng on 25 June 2009, 20:55Det finns fler symptom på astma än väsande andning.
Jag får till exempel hosta.
Det finns fler symptom på astma än väsande andning.
Jag får till exempel hosta.
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 21:01Ja, det är rätt. Jag får lite av varje.
Jag har haft hosta mer eller mindre i 2 års tid och den försvann på 10h efter jag slutade med min pulmicort 🙁
Men jag tror väsande alltid finns där eftersom bronkerna drar ihop sig och då blir det detta ljud.
Sar
Ja, det är rätt. Jag får lite av varje.
Jag har haft hosta mer eller mindre i 2 års tid och den försvann på 10h efter jag slutade med min pulmicort 🙁
Men jag tror väsande alltid finns där eftersom bronkerna drar ihop sig och då blir det detta ljud.
Sar
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 21:37Yieppie! Är så glad!
Efter inrådan av massör har jag stretchat ut "cykelmusklerna" sedan Vätternrundan riktigt rejält!
Tog mig till närmsta sjö igår och det blev 2400 m utan några andningsproblem!
Så nog var det Vätternrundan som låste min utandning!
T
Yieppie! Är så glad!
Efter inrådan av massör har jag stretchat ut "cykelmusklerna" sedan Vätternrundan riktigt rejält!
Tog mig till närmsta sjö igår och det blev 2400 m utan några andningsproblem!
Så nog var det Vätternrundan som låste min utandning!
T
Quote from Jonas Täng on 26 June 2009, 09:08Kanonbra Anna-Lena!!! Skönt när kroppen samarbetar 🙂
Stefan, nej ingen väs. Därför gick jag med obehandlad astma i troligen uppåt tio år innan vi kom på det. Hade "bara" en skrällhosta hela vårarna och vid tävling/hård träning.
Kanonbra Anna-Lena!!! Skönt när kroppen samarbetar 🙂
Stefan, nej ingen väs. Därför gick jag med obehandlad astma i troligen uppåt tio år innan vi kom på det. Hade "bara" en skrällhosta hela vårarna och vid tävling/hård träning.