Quote from Guest on 14 April 2013, 22:20Hej!
Jag har en fundering som kom efter 9 dagar på Mallis.
Jag förvarade cykeln på rummet, varje morgon tar jag ner cykeln till garaget och kollar lufttrycket, trycket i bägge hjulen är ca 6 bar, jag pumpar upp till 8 bar.
Detta upprepades varje morgon, v
Hej!
Jag har en fundering som kom efter 9 dagar på Mallis.
Jag förvarade cykeln på rummet, varje morgon tar jag ner cykeln till garaget och kollar lufttrycket, trycket i bägge hjulen är ca 6 bar, jag pumpar upp till 8 bar.
Detta upprepades varje morgon, v
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 22:30Känns de mjukare innan du kopplar på pumpen? Det kan inte vara så att pumpens manometer (eller kanske snarare slangen dit) snor så mycket luft från slangen att du får det tryckfallet?
Känns de mjukare innan du kopplar på pumpen? Det kan inte vara så att pumpens manometer (eller kanske snarare slangen dit) snor så mycket luft från slangen att du får det tryckfallet?
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 22:35Butyl eller latex?
Butyl eller latex?
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 07:28Som Mattias säger i föregående inlägg beror det på materialet i slangen.
Latex är mest vanligt, men läcker mer än butylgummi.
Det är helt normalt att trycket har sjunkit någon kilo efter några dagar.
Hur mycket och hur fort styrs ju av fysiska lagar.
J
Som Mattias säger i föregående inlägg beror det på materialet i slangen.
Latex är mest vanligt, men läcker mer än butylgummi.
Det är helt normalt att trycket har sjunkit någon kilo efter några dagar.
Hur mycket och hur fort styrs ju av fysiska lagar.
J
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 21:10Jag använder mig av den billiga slangtypen, helt otroligt att jag ska tappa 2 bar per dygn.
Får kosta på mig lite dyrare slangar inför kommande långlopp.
Jag använder mig av den billiga slangtypen, helt otroligt att jag ska tappa 2 bar per dygn.
Får kosta på mig lite dyrare slangar inför kommande långlopp.
Quote from Berit Bengtson on 15 April 2013, 21:24Peter:
Har du kollat om det Styrbjörn skriver stämmer?
Dvs att trycket sjunker direkt när du har pumpat och tar bort pumpmunstycket?Att kolla det gör man ju genom att pumpa direkt igen.
Peter:
Har du kollat om det Styrbjörn skriver stämmer?
Dvs att trycket sjunker direkt när du har pumpat och tar bort pumpmunstycket?
Att kolla det gör man ju genom att pumpa direkt igen.
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 22:11Det var en lånepump på hotellet av standardmodell, men det kanske var den som stal ca 1,8 bar varje morgon från varje hjul.
Jag blev så överraskad att det var så mycket och så exakt.
När man väl tror att man tappar luft i hjulen så har man en förklaring t
Det var en lånepump på hotellet av standardmodell, men det kanske var den som stal ca 1,8 bar varje morgon från varje hjul.
Jag blev så överraskad att det var så mycket och så exakt.
När man väl tror att man tappar luft i hjulen så har man en förklaring t