Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarLundaloppet
You need to log in to create posts and topics.

12

http://www.lundaloppet.se/start/index.cfm

Jajamänsan. Årets stora löparhändelse (eller rättare sagt: årets enda löparhändelse i min tävlingskalender).
Är det förresten klart med datum? Finns inte på hemsidan...

Det finns på marathon.se och jag antar att det stämmer 🙂

Det ligger tyvärr för närma Springtime och Stockholm Marathon annars skulle jag utan tvekan ha sprungit detta. För jäkla många lopp i maj =(

För nära Stockholm marathon? Perfekt uppladdning, endast 10km behöver ju inte dra på för fullt :-). Jag ska springa den och sedan CPH-marathon helgen efter. Brukar inte vara några problem 🙂

Jag ser ingen mening med att ställa upp i ett lopp om jag inte ska ge 100%. Sedan så är Springtime samma dag (jag trodde faktiskt det var dagen innan) så jag väljer Springtime. Så visst ge 100% två veckor innan Stockholm Marathon är inget problem.
Blir no

Lundaloppet är en given tävling i min kalender. Att köra den innan en mara är perfekt uppladdning! Man har ju sin vilovecka innan maran, och förhoppningsvis ger 10 km tävlingsfart precis innan den veckan en liten toppning av formen.

För övrigt är det Blodomloppet i Malmö den 15 maj också så det blir två 10km i tävlingsfart på en dryga vecka och sen Stockholm Marathon två veckor senare. Maj kommer bli en mycket fin månad!

Ja, Sthlm maraton ligger så långt efter Lundaloppet att effekten av det loppet lätt försvinner om man inte gör något också. Göteborgsvarvet veckan efter ligger annars mycket lämpligt till som komplement till Lundaloppet, om man satsar på Sthlm maraton.

Blodomloppet är den 27 maj tror jag? Har iallafall jag antecknat.

12