Quote from Guest on 1 May 2010, 23:14Jag har cyklat landsväg 7-8 år regelbundet och har också regelbundet kört motionstävlingar. Jag tränar bara om det är liten risk för regn. Vid några tävlingar har det dock varit ihållande regn lång tid. Utan regn/vind-plagg så kan detta bli rätt kallt.
Va
Jag har cyklat landsväg 7-8 år regelbundet och har också regelbundet kört motionstävlingar. Jag tränar bara om det är liten risk för regn. Vid några tävlingar har det dock varit ihållande regn lång tid. Utan regn/vind-plagg så kan detta bli rätt kallt.
Va
Quote from ellen olsson on 1 May 2010, 23:24Emigrera? 😉
Förutom att emigrera så är mitt bästa tips att inte stanna någonstans. Det näst bästa är att raka benen. På jackfronten så är det vindtätt och "vattenavstötande" som gäller om det inte är riktigt illa. Om det är riktigt illa så kan en jacka
Emigrera? 😉
Förutom att emigrera så är mitt bästa tips att inte stanna någonstans. Det näst bästa är att raka benen. På jackfronten så är det vindtätt och "vattenavstötande" som gäller om det inte är riktigt illa. Om det är riktigt illa så kan en jacka
Quote from Berit Bengtson on 1 May 2010, 23:27Kent Carlsson skrev:
> Jag har cyklat landsväg 7-8 år regelbundet och
> har också regelbundet kört motionstävlingar.Vad är en motionstävling?
> Vad har ni för råd när det gäller regn och jackor?
Använd så täta plagg som du behöver för att inte frysa,
Kent Carlsson skrev:
> Jag har cyklat landsväg 7-8 år regelbundet och
> har också regelbundet kört motionstävlingar.
Vad är en motionstävling?
> Vad har ni för råd när det gäller regn och jackor?
Använd så täta plagg som du behöver för att inte frysa,
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 23:41Min lilla erfarehet är att vattentät regnjacka inte fungerar då man i stället blir blöt inifrån. Jag har kört lopp runt 15 mil och klarat mig hyfsat genom att inte stanna och jobba hårt som någon skrev.
Nu skall jag köra Vättern Runt och då känns det som
Min lilla erfarehet är att vattentät regnjacka inte fungerar då man i stället blir blöt inifrån. Jag har kört lopp runt 15 mil och klarat mig hyfsat genom att inte stanna och jobba hårt som någon skrev.
Nu skall jag köra Vättern Runt och då känns det som
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 00:13det är viktigare med vindtätt än regntätt i regn, särskilt under en småkylig VR-natt. blöt blir man ju vare sig det regnar eller inte. kylan av fartvinden eller ev. blåst är inte kul. och när det sen slutar regna torkar kläderna snabbt.
det är viktigare med vindtätt än regntätt i regn, särskilt under en småkylig VR-natt. blöt blir man ju vare sig det regnar eller inte. kylan av fartvinden eller ev. blåst är inte kul. och när det sen slutar regna torkar kläderna snabbt.
Quote from Rasmus Olsson on 2 May 2010, 06:51Kent, blir jag mindre blöt om jag har rakade ben?
Har ni konkreta tips på vindtäta och vattenavstötande jackor?
Kent, blir jag mindre blöt om jag har rakade ben?
Har ni konkreta tips på vindtäta och vattenavstötande jackor?
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 07:48Jag har cyklat nästan en hel Vätternrunda i ösregn (1985). Regnet kom straxt efter första kontrollen och sedan vräkte det ner mer eller mindre hela vägen till må.
Jag hade ett regnställ, men det tog bara en kort stund innan vattnet började sippra in. Int
Jag har cyklat nästan en hel Vätternrunda i ösregn (1985). Regnet kom straxt efter första kontrollen och sedan vräkte det ner mer eller mindre hela vägen till må.
Jag hade ett regnställ, men det tog bara en kort stund innan vattnet började sippra in. Int
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 08:03Den här debatten brukar dyka upp med jämna mellanrum.
Man kan därför ha nytta av sökfunktion. 😉Men jag kan väl dra min åsikter ändå....
Jag har aldrig någonsin hört talas om regnkläder som håller någon helt torr under flera timmars cykling i regn!
Dy
Den här debatten brukar dyka upp med jämna mellanrum.
Man kan därför ha nytta av sökfunktion. 😉
Men jag kan väl dra min åsikter ändå....
Jag har aldrig någonsin hört talas om regnkläder som håller någon helt torr under flera timmars cykling i regn!
Dy
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 08:28Våtdräkt?
Våtdräkt?
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 11:23Fötter o händer blir väldigt kalla när det är blött, så skoöverdrag o bra handskar är viktigt. Glasögon mot sprutet, förstås. Håller med om att blöt blir man ändå, grejen är att inte bli kall. Funktionskläder med vindskydd räcker så länge man inte gör lån
Fötter o händer blir väldigt kalla när det är blött, så skoöverdrag o bra handskar är viktigt. Glasögon mot sprutet, förstås. Håller med om att blöt blir man ändå, grejen är att inte bli kall. Funktionskläder med vindskydd räcker så länge man inte gör lån