Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMärka cykelbana
You need to log in to create posts and topics.

Jag är med och arrangerar en motionsaktivitet på cykel via jobbet. Det är en enkel aktivitet där man ska cykla 2,5 mil mestadels på småkuperade grusvägar i fin miljö, svara på tipsfrår och fika. Ingen tidtagning. Tror inte att det kommer gå så fort heller

Det finns speciell vägspray som används för att märka upp med. Mercalin RS exempelvis. Fördelen är att burken är gjord för att spraya med munstycket nedåt.
Finns nog i butiker som är inriktade mot yrkesanvändning. Jag har för mig att jag sett några burka

Du bör inte spraya med färg, det får man inte göra hur somhelst. Fråga på Cykel&Fjäll så får du nog plastband (shimano säkert..) som du markerar banan med, dom tar du naturligtvis bort sedan.
FaluCK har även pilar som du säkert får låna om du frågar snäll

Pilar på grusvägar borde inte vara några problem. Försvinner efter ett par regn.
Annars kanske det går med snöspray.

Pilar sprejade på grus låter känsliga för regn och bilar. Måla i vägkanten/gräset?

Pilar på träd är är klotter. Det går bra att måla på träd om man tar bort färgen efter sig och det det kan vara svårt att göra utan att skada.

Laminerad pappersskylt elle

Spetsiga pinna
Målarburk med tydlig färg
Hammare

Doppa varje pinne i färgburken.
Ställ den så den torkar, det gör inget om det rinner.

Slår ner en pinne 2 meter in på den väg man skall fortsätta cykla på.

Tack för tipsen, nu fick jag lite att tänka på.

Stefan: Vi har i första hand tänkt försöka med Hofors CK, som inte har så mycket aktivitet i sig, men har de inget lager kan jag åka över till Falun och tigga.

åberg_: Jo jag har börjat inse att det komme

Stripps, silvertape och pinnar med pilar är vanligast.