Quote from Guest on 8 October 2009, 07:35Hej!
Hur mäter ni eran cykelträning (Landsväg / Trainer)?
Har lagt upp ett mål på minst 200mil innan vätternrundan 2010, är det smartare att lägga upp målet i timmar istället?
Hej!
Hur mäter ni eran cykelträning (Landsväg / Trainer)?
Har lagt upp ett mål på minst 200mil innan vätternrundan 2010, är det smartare att lägga upp målet i timmar istället?
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 07:45Inför VR är det bra med långa pass så kroppen vänjer sig vid timmar i sadeln. Mäter timmar på MTB och trainer men distans på vägen. Distans på vägen brukar oftast för mig vara runt 30 i snitt, så timmarna är lätta att räkna på. Regga på Funbeat så får du
Inför VR är det bra med långa pass så kroppen vänjer sig vid timmar i sadeln. Mäter timmar på MTB och trainer men distans på vägen. Distans på vägen brukar oftast för mig vara runt 30 i snitt, så timmarna är lätta att räkna på. Regga på Funbeat så får du
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 08:14Personligen föredrar jag mål i form av tid snarare än distans eftersom distansen är väldigt beroende av väderlek. Dessutom tror jag på "time-boxing" som en metod för att utnyttja träningstillfället bättre - färre slaskmil, mer kvalitetsmil.
Personligen föredrar jag mål i form av tid snarare än distans eftersom distansen är väldigt beroende av väderlek. Dessutom tror jag på "time-boxing" som en metod för att utnyttja träningstillfället bättre - färre slaskmil, mer kvalitetsmil.
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 08:17Hej Max.
"Hur mäter ni eran cykelträning (Landsväg / Trainer)?"
LVG sträcka (mil) och trainer tid (timmar).
Vänligen
P.
Hej Max.
"Hur mäter ni eran cykelträning (Landsväg / Trainer)?"
LVG sträcka (mil) och trainer tid (timmar).
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 08:17Reggar bara kvalitetsträning.
Reggar bara kvalitetsträning.
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 08:18David.
All min träning är kvalitetsträning.
Vänligen.
P.
David.
All min träning är kvalitetsträning.
Vänligen.
P.
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 11:39🙂
Alla mina träningsmil är kvalitetstid.
🙂
Alla mina träningsmil är kvalitetstid.
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 11:48Jag mäter i tid för jag blir ledsen om jag cyklat så fort att det roliga tar slut för fort. 😀
Jag mäter i tid för jag blir ledsen om jag cyklat så fort att det roliga tar slut för fort. 😀
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 12:03Jag mäter i svett, väger kläderna före och efter passet 🙂
Jag mäter i svett, väger kläderna före och efter passet 🙂
Quote from Funbeat user on 8 October 2009, 12:15Lvg: Kilometer
Mtb-XC: Timmar
DH: Flygtimmar
Lvg: Kilometer
Mtb-XC: Timmar
DH: Flygtimmar