Quote from Guest on 26 October 2006, 11:44Visst ska en MTB vara mindre eftersom det är lite knixigare i skogen än på vägen, men när jag kör min MTB till jobbet (pendlingshojen håller på att braka ihop) känns den "trång"... Jag ska höja sadeln ytterligare 1-2 cm så blir det samma höjd som jag kör
Visst ska en MTB vara mindre eftersom det är lite knixigare i skogen än på vägen, men när jag kör min MTB till jobbet (pendlingshojen håller på att braka ihop) känns den "trång"... Jag ska höja sadeln ytterligare 1-2 cm så blir det samma höjd som jag kör
Quote from Torbjörn Karlsson on 26 October 2006, 11:54Tycker absolut att du ska testa en längre styrstam. Finns billiga och det är lätt att skifta.
Finns inget värre än att sitta fel.
Lycka till!
Tycker absolut att du ska testa en längre styrstam. Finns billiga och det är lätt att skifta.
Finns inget värre än att sitta fel.
Lycka till!
Quote from Ingemar Lindgren on 26 October 2006, 12:19Jag har en Cannondale med Headshok och det verkar som om jag behöver ta bort låsvredet och reboundinställningsvredet till dämparen för att få loss styrstammen - är det något man kan göra själv eller kommer man sitta med tvåtusen delar i knät?
Jag har en Cannondale med Headshok och det verkar som om jag behöver ta bort låsvredet och reboundinställningsvredet till dämparen för att få loss styrstammen - är det något man kan göra själv eller kommer man sitta med tvåtusen delar i knät?
Quote from Torbjörn Karlsson on 26 October 2006, 12:55Ingen erfarenhet alls av Cannondale men efter en koll på deras hemsida, (är hemma och är sjuk...) så verkar det inte vara så farligt, vredet verkar sitta med en skruv och det borde inte vara något problem.
Ingen erfarenhet alls av Cannondale men efter en koll på deras hemsida, (är hemma och är sjuk...) så verkar det inte vara så farligt, vredet verkar sitta med en skruv och det borde inte vara något problem.
Quote from Michael R on 26 October 2006, 13:13Avståndet mellan sadel och vevcentrum bör vara samma för din racer och MTB, du har lika långa ben oberoende av cykel. Man brukar sitta lite mer upprätt på en MTB. Hur man ställer in en MTB bäst är ju högst personligt, beror på vad och hur du åker. Jag gil
Avståndet mellan sadel och vevcentrum bör vara samma för din racer och MTB, du har lika långa ben oberoende av cykel. Man brukar sitta lite mer upprätt på en MTB. Hur man ställer in en MTB bäst är ju högst personligt, beror på vad och hur du åker. Jag gil
Quote from Ingemar Lindgren on 26 October 2006, 15:20Jo, jag tycker att avstånd styre-sadel funkar bra i skogen, och det är ju där cykeln hör hemma. Ska man ner bakom sadeln i branta partier kan jag inte ha händerna så mycket längre fram eller sadeln så mycket högre. Å andra sidan, om man vill ha cykeln på
Jo, jag tycker att avstånd styre-sadel funkar bra i skogen, och det är ju där cykeln hör hemma. Ska man ner bakom sadeln i branta partier kan jag inte ha händerna så mycket längre fram eller sadeln så mycket högre. Å andra sidan, om man vill ha cykeln på